Page 78 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 78
1.2.3 Performans Göstergesi
Performans Ölçü 2021 2022 2022 2023 2024 2025
Göstergeleri Birimi Hedef Gerçekleşme Tahmin Tahmin Tahmin
3- Şikâyet başvurularına
ilişkin kurum tarafından
karşılanan bilgilendirme Adet 125.028 102.000 162.143 112.000 123.000 136.000
taleplerinin sayısı
Göstergeye İlişkin Açıklama: Başvuru öncesinde veya sonrasında, şikâyet başvuru süreci ve diğer
hak arama yolları hakkında kişilerin bilgilendirilmesine ilişkindir.
Hesaplama Yöntemi: Kurumumuza iletilen şikâyet başvuruları ile bunlardan kaynaklı
diğer bilgilendirme taleplerinin sayısı dikkate alınmaktadır.
Verinin Kaynağı: Kurum tarafından oluşturulan, işleyiş sırasında kullanılan ve Kurum
sistemlerinde (SYS-EBYS) yer alan bilgi-belgeler (Söz konusu veri
kaynağı, 6328 sayılı Kanun gereğince her yıl TBMM’ye sunulan
Yıllık Raporlarda ve Sayıştay ile kamuoyunun denetimine açık olan
İdare Faaliyet Raporlarında alenileştirilmektedir).
Sorumlu İdare: KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Performans Göstergesine İlişkin Faaliyet Açıklamaları:
Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri hakkında bilgi
almak için bilgilendirme taleplerinin karşılanması ve başvuru sonrasında mevcut şikâyetin safahatı
hakkında bilgi taleplerini karşılamak amacıyla İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu
oluşturulmuştur.
Bu kapsamda, çağrı merkezi gibi çalışan “Bilgilendirme Sistemi” vasıtasıyla Kurumumuz şikâyet
başvurularını incelemenin yanı sıra kişilerin bilgilendirme taleplerini de karşılamaktadır.
Bilgilendirme büromuz vasıtasıyla, 2022 yılında;
Kurumumuzca aranmak ve Kurumumuza gelen olmak üzere telefon görüşmeleri, Kurumumuza e-
posta yoluyla yapılan toplam bilgi talepleri, Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen
vatandaşlarla yapılan yüz yüze görüşmeler ile Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları
kapsamında, il çalışma ziyaretleri kapsamında, ilköğretim ve liselerle buluşmalarda, üniversite
konferanslarında, video konferans ve sosyal medya canlı yayınlarında ve uluslararası alanda hak
arama kültürünün yaygınlaştırılması kapsamında yüz yüze gerçekleştirilen görüşmeler dahil olmak
üzere toplam 162.143 adet kişinin bilgi talebi karşılanmıştır.
Tablo 38: 2022 Yılında Bilgilendirme İstatistikleri
Konu Başlığı Sayı
(E-posta yoluyla gelen bilgi talepleri, Telefonla görüşmeler, Doğrudan Yüz Yüze
görüşmeler ile Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları kapsamında,
İl Çalışma Ziyaretleri kapsamında, İlköğretim ve Liselerle Buluşmalarda, Üniversite 162.143
Konferanslarında, Gerçekleştirilen Video Konferans ve Sosyal Medya Canlı Yayınlarında
ve Uluslararası Alanda Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması Kapsamında Yapılan
Çevrim İçi Görüşmeler)
TOPLAM 162.143
77