Page 78 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 78

1.2.3 Performans Göstergesi
                     Performans            Ölçü    2021      2022        2022          2023     2024      2025
                     Göstergeleri         Birimi            Hedef     Gerçekleşme  Tahmin  Tahmin  Tahmin
               3- Şikâyet başvurularına
               ilişkin kurum tarafından
               karşılanan bilgilendirme   Adet    125.028   102.000     162.143      112.000   123.000   136.000
               taleplerinin sayısı



              Göstergeye İlişkin Açıklama:  Başvuru öncesinde veya sonrasında, şikâyet başvuru süreci ve diğer
                                             hak arama yolları hakkında kişilerin bilgilendirilmesine ilişkindir.
              Hesaplama Yöntemi:               Kurumumuza iletilen şikâyet başvuruları ile bunlardan kaynaklı
                                                                 diğer bilgilendirme taleplerinin sayısı dikkate alınmaktadır.

              Verinin Kaynağı:               Kurum tarafından oluşturulan, işleyiş sırasında kullanılan ve Kurum
                                             sistemlerinde (SYS-EBYS) yer alan bilgi-belgeler (Söz konusu veri
                                             kaynağı, 6328 sayılı Kanun gereğince her yıl TBMM’ye sunulan
                                             Yıllık Raporlarda ve Sayıştay ile kamuoyunun denetimine açık olan
                                             İdare Faaliyet Raporlarında alenileştirilmektedir).

              Sorumlu İdare:                       KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


              Performans Göstergesine İlişkin Faaliyet Açıklamaları:
              
              Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri hakkında bilgi
              almak için bilgilendirme taleplerinin karşılanması ve başvuru sonrasında mevcut şikâyetin safahatı
              hakkında  bilgi  taleplerini  karşılamak  amacıyla  İlk  İnceleme,  Dağıtım  ve  Bilgilendirme  Bürosu
              oluşturulmuştur.
              Bu kapsamda, çağrı merkezi gibi çalışan “Bilgilendirme Sistemi” vasıtasıyla Kurumumuz şikâyet
              başvurularını  incelemenin  yanı  sıra  kişilerin  bilgilendirme  taleplerini  de  karşılamaktadır.
              Bilgilendirme büromuz vasıtasıyla, 2022 yılında;

              Kurumumuzca aranmak ve Kurumumuza gelen olmak üzere telefon görüşmeleri, Kurumumuza e-
              posta  yoluyla  yapılan  toplam  bilgi  talepleri,  Kurumumuza  ve  İstanbul  Büromuza  bizzat  gelen
              vatandaşlarla yapılan yüz yüze görüşmeler ile Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları
              kapsamında,  il  çalışma  ziyaretleri  kapsamında,  ilköğretim  ve  liselerle  buluşmalarda,  üniversite
              konferanslarında, video  konferans  ve sosyal  medya  canlı  yayınlarında ve uluslararası  alanda hak
              arama kültürünün yaygınlaştırılması kapsamında yüz yüze gerçekleştirilen görüşmeler dahil olmak
              üzere toplam 162.143 adet kişinin bilgi talebi karşılanmıştır.

              Tablo 38: 2022 Yılında Bilgilendirme İstatistikleri
             Konu Başlığı                                                                               Sayı
             (E-posta yoluyla gelen bilgi talepleri, Telefonla görüşmeler, Doğrudan Yüz Yüze
             görüşmeler ile Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları kapsamında,
             İl Çalışma Ziyaretleri kapsamında, İlköğretim ve Liselerle Buluşmalarda, Üniversite       162.143
             Konferanslarında, Gerçekleştirilen Video Konferans ve Sosyal Medya Canlı  Yayınlarında
             ve Uluslararası Alanda Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması Kapsamında Yapılan
             Çevrim İçi Görüşmeler)
             TOPLAM                                                                                    162.143


                                                                                                            77
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83