Page 82 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 82
2. PERFORMANS SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
2.1 ALT PROGRAM HEDEF VE GÖSTERGELERİYLE İLGİLİ GERÇEKLEŞME
SONUÇLARI VE DEĞERLENDİRMELER
Alt Program Adı: Kişi haklarının korunması ve idarenin işleyişine sağlanan katkı
Alt program kapsamında yer alan faaliyetler toplu olarak değerlendirildiğinde; “İdarenin
işleyişine yönelik, hukuk, hakkaniyet, iyi yönetim ilkeleri, mevzuat değişikliği ve insan haklarının
korunması bağlamında verilen tavsiye kararı sayısı”, “Kişi haklarının korunması ve idarenin işleyişi
bakımından çözüme kavuşturulan şikâyet başvuru sayısı” ve “Şikâyetlerin daha etkin incelenmesini
sağlamak amacıyla kurum personelinin yetkinliğinin geliştirilmesi için yapılan protokol/eğitim/staj
vb. faaliyet sayısı” performans göstergelerinde hedeflerin üzerinde gerçekleşme yaşanmıştır.
Ancak, “Kişi haklarının korunması ve idarenin işleyişi bakımından incelenen ve sonuçlandırılan
şikâyet başvuru sayısı” performans göstergesinde; Kurumumuza 2022 yılı içinde yapılan ve bir
önceki yıldan devreden tüm şikayet başvurularının %91,12’sinin sonuçlandırılmış olmasına karşın
2022 yılı için şikayet başvuru sayısının 2021 yılına kıyasla daha az gerçekleşmesi sebebiyle
Kurumdan bağımsız şekilde öngörülen hedefin altında bir gerçekleşme yaşanmıştır. Bu bağlamda söz
konusu performans göstergesi; hedefin altında olmakla birlikte makul düzeyde gerçekleşmiştir.
2022 2022
Performans Göstergeleri Ölçü Birimi
Hedef Gerçekleşme
1- İdarenin işleyişine yönelik, hukuk, hakkaniyet,
iyi yönetim ilkeleri, mevzuat değişikliği ve insan Adet 1.328 1.722
haklarının korunması bağlamında verilen tavsiye
kararı sayısı
2022 2022
Performans Göstergeleri Ölçü Birimi
Hedef Gerçekleşme
2- Kişi haklarının korunması ve idarenin işleyişi
bakımından çözüme kavuşturulan şikâyet başvuru Adet 3.864 3.916
sayısı
2022 2022
Performans Göstergeleri Ölçü Birimi
Hedef Gerçekleşme
3- Kişi haklarının korunması ve idarenin işleyişi
bakımından incelenen ve sonuçlandırılan şikâyet Adet 20.170 18.094
başvuru sayısı
2022 2022
Performans Göstergeleri Ölçü Birimi
Hedef Gerçekleşme
4- Şikâyetlerin daha etkin incelenmesini sağlamak
amacıyla kurum personelinin yetkinliğinin Adet
geliştirilmesi için yapılan protokol/eğitim/staj vb. 19 34
faaliyet sayısı
81