Page 132 - KDK
P. 132

etmektedir. Bir başka anlatım ile kamu idaresi tarafından, haklı
            olarak başvurulan bir dizi tedbirin, seçilen yöntem nedeni ile
            idarenin zaman zaman savunulması güç bir durum ile karşılaş-
            masına yol açmakta olduğu değerlendirilmektedir.

               17) İnternet politikalarının, yukarıda sadece ana hatları ile ipuçları
            verilen kamu güvenliği boyutunun yanı sıra, düşünce ve ifade hürri-
            yeti başta olmak üzere önde gelen demokratik ilkeler ve özgürlük bo-
            yutunun da göz ardı edilmemesi gerektiği değerlendirilmektedir. Aynı
            şekilde, konunun ekonomi, sosyal, kültürel, askeriye ve uluslararası ilişki-
            ler gibi diğer disiplinler açısından da irdelenerek analiz edilmesi hayati
            önem arz etmektedir.
               18) Konuya bir bütün olarak yaklaştığımızda, bilişim teknolojile-
            rinde son dönemde yaşanan çok hızlı gelişmenin, internet kullanımı-
            nın hukuki alt yapısının oluşturulması çalışmalarının önüne geçmiş
            olduğu görülmektedir. Daha açık bir ifade ile teknoloji hukukun önüne
            geçmiştir. Hukuk âleminde henüz karşılığı olmayan teknoloji kaynak-
            lı birçok olgu, süreç ve suç türleri oluşmuştur. Bu durum sadece ülke-
            mize mahsus bir gelişme olmayıp, tüm ülkeler açısından gözlenen bir
            gerçekliktir. Hal böyle olunca, güçlü bir hukuki alt yapı üzerine otur-
            mayan ve hayatın her alanına giren internet kullanımı, hem birey ve
            toplum, hem de devletler açısından çok ciddi sorun alanlarının doğ-
            masına yol açmıştır. Yukarıda da belirtildiği gibi internet kulla-
            nımı günümüzde, sadece bir bireysel özgürlük meselesi olarak
            görülmemekte; kötü amaçla kullanım durumunda tüm gerçek
            ve özel hukuk tüzel kişileri ve devletin güvenliğini tehdit eden
            potansiyel tehlikeler içermektedir. Bu denli potansiyel riskleri
            barındıran bir alanın hukuki anlamda düzenleme altına alın-
            ması devletlerin öncelikli yükümlülüklerindendir.

               19) Bilişim teknolojilerindeki hızlı ilerleyiş ve devletin bu alanda
            düzenleyici ve denetleyici bir alt yapı oluşturması gerekliliği ülke-
            mizde de bir dizi somut adımların atılmasını sağlamıştır. Bu alanda
            düzenleme ve denetiminden sorumlu olmak üzere, 2813 sayılı Telsiz
            Kanununda değişiklik yapan 27/01/2000 tarih ve 4502 sayılı Kanunla
            Telekomünikasyon Kurumu kurulmuştur. 10/11/2008 tarih ve 5809
            sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu ile Kurumun adı Bilgi Teknoloji-
            leri ve İletişim Kurumu olarak değiştirilmiştir. Kurum, bilgi teknolojisi





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  127
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137