Page 387 - KDK
P. 387

olan Uşak Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına müracaat etmesi
            gerektiği yönünde bilgi verildiği görülmektedir.
               12) Hukuki değerlendirme ve gerekçe bölümü 7,9,10 uncu parag-
            raflarında açıklandığı üzere şikayet başvurusunda bulunanın çocukla-
            rının ayni ve nakdi yardım programlarından faydalandırılmalarında
            öncelik tanınan korunmaya muhtaç çocuk ve kimseler kapsamına gir-
            mediği anlaşılmaktadır. Dolayısıyla şikayetçinin üçüz çocuk sahibi ol-
            ması nedeniyle kendisine yardımda bulunulması talebinin söz konusu
            mevzuat hükümleri doğrultusunda reddedilmesinde hukuka aykırılık
            bulunmadığı düşünülmektedir.
               Diğer yandan Anayasanın 2 nci maddesinde, Türkiye Cumhuriyeti-
            nin nitelikleri arasında sosyal devlet ilkesine yer verildiği; 5 inci mad-
            desinde ise, kişilerin ve toplumun refah, huzur ve mutluluğunu sağla-
            ma; kişinin temel hak ve hürriyetlerini, sosyal hukuk devleti ve adalet
            ilkeleriyle bağdaşmayacak surette sınırlayan siyasal, ekonomik ve sos-
            yal engelleri kaldırma ve insanın maddî ve manevî varlığının gelişme-
            si için gerekli şartları hazırlamaya çalışmanın devletin temel amaç ve
            görevleri arasında sayıldığı dikkate alındığında; konunun sosyal devlet
            ilkesi çerçevesinde ele alınması gerekliliği söz konusudur.
               “Sosyal Devlet “ilkesi Anayasa Mahkemesi kararlarında, ferdin hu-
            zur ve refahını gerçekleştiren ve teminat altına alan, işsizliği önleyici
            ve millî gelirin adalete uygun biçimde dağılmasını sağlayıcı tedbirler
            alan adaletli bir hukuk düzeni kuran ve bunu devam ettirmeye kendini
            yükümlü sayan, hukuka bağlı kararlılık içinde ve gerçekçi bir özgür-
            lük rejimini uygulayan devlet, şeklinde tanımlanmış olup; bahsi geçen
            ilkenin gerçekleştirilmesi için toplumda yoksul ve muhtaç insanlara
            Devletçe yardım edilerek onlara insan onuruna yaraşır asgarî yaşam
            düzeyi sağlanması, böylece, sosyal adaletin ve sosyal devlet ilkelerinin
            gerçekleşmesine elverişli ortamın yaratılması gerekliliğinden söz edil-
            miştir.

               Nitekim yukarıda yer alan 633 sayılı Aile ve Sosyal Politikalar Ba-
            kanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Karar-
            namenin “Görevler “başlıklı 2 nci maddesinin (f) bendinde düzenlenen
            adı geçen Bakanlığın görevlerinin “sosyal devlet ilkesi “nin bir yansı-
            ması olduğu görülmektedir.






           382   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392