Page 123 - KDK
P. 123

47. Bu bağlamda, açıklanan gerekçeler ile söz konusu tahdit kod-
            laması ve neticede 5 yılın üzerinde uygulanan ülkeye giriş yasağının
            mevzuata ve hakkaniyete uygun olmayacağı değerlendirilmiştir.
               48. Bununla birlikte, bir an için yapılan tahdit kodlama iş-
            lemlerinin ve bu kapsamda uygulanan ülkeye giriş yasağı sü-
            resinin mevzuata uygun kabul edilse dahi; bu defa da kişinin ey-
            lemine uyan diğer sebeplerden birer yıllık ülkeye giriş yasağı uygulan-
            masına rağmen, sırf vize ve ikamet ihlalinden kaynaklanan cezalı ika-
            met harcını ödememe sebebine dayanılarak 5 yıl süreyle ülkeye giriş
            yasağı uygulanmasında, ulaşılmak istenen amaç ile uygulanan yasak
            arasında orantılılık olmayacağı bu nedenle idarenin işleminde hukuka
            uyarlılık bulunmadığından bu yönde tavsiye kararı verilmesi kanaat ve
            sonucuna ulaşılmıştır.

               D. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
               49. ...’ın ülkeye giriş yasağının tekrar incelenmesi yönündeki talebi-
            nin, 36 ila 48’inci paragraflarda açıklamış olduğumuz çerçevede İdare
            tarafından esaslı bir değerlendirmeye tabi tutulması ve alınan kararın
            gerekçelerinin ortaya konulması gerektiği; aksi halde yapılan müdaha-
            le ile kişinin AİHS’nin 8’inci maddesi ile korunan aile hayatına saygı
            hakkının ihlali sonucunun doğabileceği sonucuna ulaşılmıştır.

               50.  Diğer yandan, Anayasanın “Kanun önünde eşitlik “başlıklı
            10’uncu maddesindeki eşitlik ilkesinin, Avrupa İnsan Hakları Söz-
            leşmesinin 13’üncü maddesindeki etkili başvuru hakkının ve 17’nci
            maddesindeki hakları kötüye kullanma yasağının ihlal edildiğine dair
            herhangi bir bilgi ve bulguya rastlanmadığı gibi şikâyete konu olayda,
            Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ile Avrupa İn-
            san Hakları Sözleşmesinde yazılı ve güvence altına alınmış olan baş-
            kaca bir insan hakkı ihlalinin tespit edilemediği sonuç ve kanaatine
            varılmıştır.

               D. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
               51. Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anla-
            yışında idarelerden sadece hukuka uygun hareket etmeleri değil aynı
            zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
            mektedir.
               52. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu’nun Uygulanmasına




           118   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128