Page 195 - KDK
P. 195

doğru sonuçlandırmak üzere gerekli idari ve teknik tedbirleri almakla
            yükümlü oldukları “belirtilmiştir. Kararda, “4982 sayılı Yasanın anılan
            hükümleri birlikte değerlendirildiğinde, idari aşamada dahi kişilerin bil-
            gi ve belgelere erişmelerinin bir hak olarak kabul edilmek suretiyle yasal
            güvenceye kavuşturulduğu, bu hakkın ancak Yasada belirtilen hallerde sı-
            nırlanabileceği anlaşılmakla; bilgi edinme hakkı demokratik ve şeffaf bir
            yönetimin gereği olarak kabul edilmektedir “ifadelerine de yer verilmiştir.

               C. Kamu Denetçisi Mehmet ELKATMIŞ’ın Kamu Başdenetçi-
            sine Önerisi

               14. Kamu Denetçisi tarafından, şikayetçinin başvurusunun idarece
            dilekçe hakkı kapsamında değil, bilgi edinme hakkı kapsamında de-
            ğerlendirilmesi işleminde hukuka aykırılık olmadığı, dolayısıyla tale-
            bin bu yönüyle reddine; ancak talep edilen bilgi ve belgelerin şikayet-
            çiye verilmemesi işleminin Bilgi Edinme Hakkı Kanununun amacına
            ve öngördüğü ilkelere aykırı olduğu gerekçesiyle söz konusu bilgi ve
            belgelerin şikayetçiye verilmesi yönünde Adalet Bakanlığı ve İçişleri
            Bakanlığına tavsiyede bulunulmasına ilişkin Kısmen Tavsiye Kısmen
            Ret Kararı Önerisi Kamu Başdenetçisi’ne sunulmuştur.

               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme ve Gerekçe

               15.  Şikayetçi 3 no.lu paragrafta belirtildiği üzere; başvurusunun
            dilekçe hakkı kapsamında değerlendirilerek, talep ettiği bilgi ve bel-
            gelerin verilmesi, ayrıca talebi reddeden idarenin ihmali, kusuru ya da
            kastının olup olmadığı konusunda inceleme ve araştırma yapılması su-
            retiyle mağduriyetinin giderilmesi talep edilmektedir.
               16.  Şikayetçinin başvurusunun dilekçe hakkı kapsamında değer-
            lendirilmesi gerektiği iddiasına ilişkin olarak; Dilekçe Hakkının Kul-
            lanılmasına Dair Kanun’un kapsamı “her türlü dilek ve şikâyetlerin
            “iletilmesine yönelik iken, Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, sadece bilgi
            ve belge taleplerini kapsamaktadır. Şikayetçinin bilgi/belge talebi de
            özel nitelikli Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında olup idarenin
            şikayetçinin talebini bu Kanun hükümlerine göre değerlendirmesinde
            hukuka aykırılık tespit edilemediğinden şikayetçinin iddiası yerinde
            görülmemiştir.






           190   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200