Page 249 - KDK
P. 249

B. Ön İnceleme Süreci

               2. Yapılan ön inceleme neticesinde, şikayet başvurusunun Kurumu-
            muzun görev alanına girdiği, şikayet başvurucusunun menfaat ihlali
            koşulunu taşıdığı, şikayetin süresinde yapıldığı ve diğer ön inceleme
            konularında da bir eksikliğin olmadığı görülmekle birlikte idari başvu-
            ru yollarının tüketilmediğinden bahisle ilgili idareye Gönderme Kararı
            verilebilecekse de idarece içtihat değişikliğine gidildiği ve bundan böy-
            le bu içtihada göre karar alınacağının belirtildiği gözetildiğinde başvu-
            ru süresi ve usul ekonomisi dikkate alınarak adalete hızlı erişim adına
            Gönderme Kararı vermeye gerek görülmemiştir. Dolayısıyla da şikaye-
            tin incelenmesine ve araştırılmasına engel bir durumun bulunmadığı
            tespit edilmiştir.

               II. OLAY VE OLGULAR
               A. Şikayetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları

               3.  ...Osmaniye Şubesi tarafından yapılan şikayet başvurusunda;
            başvurucu, 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu kapsa-
            mında faaliyet gösteren sendikalarının Osmaniye ilinde bulunan il/
            ilçe milli eğitim müdürlükleri ile okul müdürlüklerine yaptığı dört adet
            bilgi edinme başvurusunun reddi üzerine Bilgi Edinme Değerlendirme
            Kurulu’na (BEDK) yaptıkları itiraz başvurularının Kurul tarafından
            daha önce verilen kararlara aykırı düşecek şekilde ret edildiğini, böy-
            lelikle  Kurulun  mevzuatında herhangi  bir  değişiklik olmadığı  halde
            kararlarını değiştirerek kendi kararlarıyla çeliştiğini, diğer bir ifadey-
            le aynı konuda ikinci defa ve farklı yönde kararlar aldığını belirterek,
            Kurulun 2014/307, 2014/1190 ve 2015/52 sayılı kararlarıyla çelişen
            2015/2167, 2015/2301, 2015/2373 ve 2015/2374 sayılı ret kararları-
            nın kaldırılmasını talep etmektedir.
               B. İdarenin Şikayete İlişkin Açıklamaları

               4. Bilgi Edinme Değerlendirme Kurulu (BEDK) tarafından
            25/03/2016 tarihli ve E.2448 sayılı yazımıza istinaden gönderilen
            27/04/2016 tarihli ve 559 sayılı cevabi yazıda özetle;
               4.1. Başvurucunun şikayet konusuna ilişkin olarak Kurula her-
            hangi bir başvuru yapmadığı, ayrıca, şikayete konu dört karar hakkın-
            da Bilgi Edinme Değerlendirme Kurulunun Çalışma Usul ve Esasları




           244   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254