Page 332 - KDK
P. 332

yararlanarak toplumsal hayata katılmaları için ulusal düzeyde politika
            ve stratejilerin belirlenmesi çalışmalarını koordine etmek, engellilere
            ve yaşlılara yönelik yürütülen sosyal hizmet faaliyetlerine ilişkin ilke,
            usul ve standartları belirlemek, bu alanda ilgili kamu kurum ve kuru-
            luşları ile gönüllü kuruluşlar arasında işbirliği ve koordinasyonu sağ-
            lamak maksadıyla “Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı olarak
            kurulan “Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü”nün çatısı altın-
            da yer alması, aynı şekilde engelli ve yaşlıların haklarının eşit olduğu
            şeklinde yorumlanamaz.
               24) Şikayetçinin, 2006/15 sayılı Başbakanlık Genelgesiyle istihdam
            edilecek özürlülerde üst yaş sınırının kaldırıldığı yönündeki iddiasının
            ise sadece kamu sektörüne yönelik bir düzenleme içerdiğinden yerinde
            olmadığı tespit edilmiştir. Nitekim, 2006/15 sayılı genelgeyle Özürlü
            personelin istihdamında yaş sınırından doğan mağduriyetin ortadan
            kaldırılması ve memur alımına ilişkin uygulamada birliğin sağlanabil-
            mesi bakımından, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanu-
            nuna ekli (I), (II) ve (IV) sayılı cetvellerde yer alan kurumlar, döner
            sermayeli kuruluşlar, kanunlarla kurulan fonlar ve kefalet sandıkları,
            il özel idareleri ve belediyeler, il özel idareleri ve belediyelerin kurduk-
            ları birlikler ile bunlara bağlı müessese, işletme ve döner sermayeli
            kuruluşlar ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre Devlet me-
            muru istihdam eden diğer kamu kuruluşlarından ilgili mevzuatında
            özel hüküm bulunmayanların, özürlü alımı amacıyla tahsis edecekleri
            memur kadroları için üst yaş sınırı tespit edilmeyeceği düzenlenmek-
            tedir. Bununla birlikte, şikayetçinin yaş haddinden emekli olmasından
            sonra özel hastanelerde/tıp merkezlerinde kadro dışı geçici olarak ça-
            lışmasına engel bir durum yoktur.
               25) Sonuç olarak,  şikayetçinin beyanından halihazırda özel bir
            hastanede norm kadro statüsünde çalıştığı, istihdam edilmemesine
            yönelik bir şikayetinin olmadığı anlaşılmakta olup, Anayasanın 1 O.
            ve 61. maddeleri ile 2022 sayılı Kanunda yaşlı ve engellilerin adları-
            nın beraber zikredilmesinden dolayı kendisinin de engelli olmasından
            bahisle, Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hak-
            kında Yönetmelik ve Özel Hastaneler Yönetmeliği hükümlerince yaş
            haddinden emekli olanlara sağlanan özel hastanelerde ve tıp merkez-
            lerinde kadro dışı geçici çalışma olanağının kendisine de sağlanması





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  327
   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337