Page 496 - KDK
P. 496

ve manevi olarak desteklenme durumunun, ailenin genel ekonomik
            durumunun, çocuğun akraba ve okul arkadaşlarıyla ilişkilerinin ve psi-
            ko-sosyal durumunun, çocuğun korunmaya muhtaç çocuk olarak de-
            ğerlendirilip değerlendirilemeyeceğinin ve ya acil müdahaleye gereksi-
            nip duyulup duyulmadığının, ebeveynleri boşanmış çocuğun velayeti-
            nin annede bulunmasının, anneanne ve şikâyet başvurucusu dedenin
            sağlık durumlarının, yaşanılan konutun kiralık olduğu hususunu, Sos-
            yal Yardım Bilgi Sistemi (SOYBİS) kayıtlarını göz önünde tutulduğu
            tespit edilmiştir.
               19) Her ne kadar şikâyet başvurucusu aldıkları nakdi yardımın de-
            vam etmesini talep etse de 12.2 numaralı paragrafta açıklanan Sosyal
            ve Ekonomik Destek Hizmetleri Hakkında Yönetmelik de ifade edil-
            diği üzere;  yardımların yapılmasında ve muhtaçlık tespitinde
            yardımlardan daha önce faydalanmış olmanın bir hak doğur-
            mayacağı açıktır.

               20) Yukarıdan bu yana yapılan açıklamalar, anılan mevzuat
            hükümleri, idarenin cevabi yazıları ve tüm dosya birlikte de-
            ğerlendirildiğinde; açık, bilimsel kriterler ve meslek elemanları tara-
            fından idarenin yaptığı değerlendirmede, idarenin yasa ve yönetmelik
            hükümleri doğrultusunda her yıl yaptığı araştırmalar sonucunda yar-
            dımların devam edip etmeyeceğinin belirlendiği, bu araştırmanın ob-
            jektif, ayrıntılı, somut gerçeğe uygunluğuna, kamu yararı ve hizmetin
            gereğine aykırılık tespit edilemediği diğer yönden; idarece yapılan bu
            değerlendirmeler sonucunda, şikayet başvurucusunun sosyo-ekono-
            mik durumunun muhtaçlık sınırının altında olmadığından idarenin
            işleminde herhangi bir hukuka aykırılık tespit edilememiştir:
               D. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme

               21)  T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik “başlıklı 10 uncu
            maddesinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin, Avrupa
            İnsan Hakları Sözleşmesinin 13 üncü maddesindeki etkili başvuru
            hakkının ve 17 inci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasağının
            ihlal edildiğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı gibi
            şikâyete konu olayda, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Be-
            yannamesi ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güvence
            altına alınmış olan başkaca bir insan hakkı ihlalinin tespit edilemediği
            sonuç ve kanaatine varılmıştır.




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  491
   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501