Page 497 - KDK
P. 497

E. İyi Yönetişim İlkelerine Uygunluk Yönünden Değerlendir-
            me
               22) Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
            şında idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket etmeleri değil
            aynı zamanda iyi yönetişim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri de
            beklenmektedir.

               23) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri
            “başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurumun, inceleme ve araştırma yapar-
            ken idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara
            uygunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
            rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
            rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
            tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlen-
            miştir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını
            teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde
            de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa
            Parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış
            Yasası’nda “da yer verilmiştir.

               24) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme ne-
            ticesinde;  şikayet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen
            bilgi ve belgelerin İdare tarafından süresi içerisinde ve gerekçeli ola-
            rak Kurumumuza gönderildiği, şikayetçinin başvurusu ile ilgili yaptığı
            itiraza İdare tarafından gerekçeli olarak cevap verildiği böylece “ma-
            kul sürede karar verme “ilkelerine uygun hareket ettiği, dolayısıyla
            idarenin bu yönlerden iyi yönetişim ilkelerine uygun davrandığı anla-
            şılmıştır. idarenin, şikâyet başvurucusunun konuyla ilgili ilk başvuru-
            sunu gerekçeli olarak reddetmesine rağmen, karara karşı başvuru yo-
            lunu göstermediği belirlenmiştir. İyi yönetişim ilkelerinde vurgulanan
            “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi “ilkesine uymadığı






           492   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502