Page 55 - KDK
P. 55

5.4) Sınavının geçersiz sayılmasına ilişkin karar üzerine şikayet-
            çi, ÖSYM’ye yazılı olarak itiraz ettikten sonra 08/08/2014 tarihinde
            Kamu Denetçiliği Kurumuna sınavının haksız yere geçersiz sayılma-
            sının neden olduğu mağduriyetin giderilmesi talebiyle başvuru yap-
            mıştır.
               D. Kamu Denetçisinin İnceleme ve Araştırma Bulguları

               6) Şikâyet konusunun çözümü amacıyla ilgili idareden istenilen bil-
            gi ve belgeler ile idarenin cevabi yazısına Kararın “İdarenin Şikâyete
            İlişkin Açıklamaları ve Olaylar “başlığı altında yer verilmiştir.

               III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE

               A. İlgili Mevzuat
               7) 2709 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının “Cumhuri-
            yetin nitelikleri “başlıklı 2 nci maddesinde; “Türkiye Cumhuriye-
            ti, toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan
            haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen
            temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devleti-
            dir”,
               “Devletin temel amaç ve görevleri “başlıklı 5 inci maddesin-
            de;  “kişinin temel hak ve hürriyetlerini, sosyal hukuk devleti ve adalet
            ilkeleriyle bağdaşmayacak surette sınırlayan siyasal, ekonomik ve sos-
            yal engelleri kaldırmaya, insanın maddî ve manevî varlığının gelişmesi
            için gerekli şartları hazırlamaya çalışmaktır.”,
               Kanun  önünde  eşitlik  “başlıklı  10 uncu maddesinde;  “Her-
            kes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep
            ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir. ...
            Çocuklar, yaşlılar, özürlüler, harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetim-
            leri ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sa-
            yılmaz. …”, “Eğitim ve öğrenim hakkı ve ödevi “başlıklı 42 nci
            maddesinde “… kimse eğitim ve öğretim hakkından yoksun bırakıla-
            maz;… Devlet, durumları sebebiyle özel eğitime ihtiyacı olanları toplu-
            ma yararlı kılacak tedbirleri alır “Hükümlerini amirdir.
               8) BM Engellilerin Haklarına İlişkin Sözleşmenin “Tanım-
            lar “başlıklı 2 nci maddesinde;  “İşbu Sözleşme’nin amaçları açı-
            sından; …”Makul düzenleme”, engellilerin insan haklarını ve temel




            50   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60