Page 67 - KDK
P. 67
I. USÛL
A. Şikâyet Başvuru Süreci
1) Şikâyet başvurusu, ... tarafından 17/02/2015 tarihinde Kamu
Denetçiliği Kurumuna elektronik başvuru yoluyla yapılmış ve başvu-
ru 17/02/2015 tarih ve 1958 sayı ile kayıt altına alınmıştır. Şikayet
başvurusunun karara bağlanması için 28/03/2013 tarihli ve 28601
mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kuru-
mu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yö-
netmeliğin 41/1a maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 nci mad-
desinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikayetin inceleme ve
araştırılmasına geçilmiş, 2015/785 Şikayet No.lu “Kısmen Tavsiye
Kısmen Ret Karar Önerisi”yle Kamu Başdenetçisine sunulmuştur.
B. Ön İnceleme Süreci
2) Yapılan ön inceleme neticesinde, şikâyetçinin, daha önce
21/11/2014 tarihinde e başvuru yoluyla Kurumumuza başvuruda
bulunduğu, ancak anılan şikâyet başvurusunun, gerekli idari başvu-
ru yolları tüketilmediği gerekçesiyle 26/12/2014 tarihli Gönderme
Kararı ile ilgili idarelere gönderildiği, Gönderme Kararına istinaden
ilgili idareler tarafından şikâyetçiye olumsuz cevap verilmesi üzerine
17/02/2015 tarihinde Kurumumuza yeniden başvuruda bulunulduğu
anlaşılmıştır.
3) Yapılan başvurunun Kurumumuzun görev alanına girdiği, şikâ-
yetçinin menfaat ihlali koşulunu taşıdığı, idari başvuru yollarını tü-
kettiği, şikâyetin süresinde yapıldığı ve diğer ön inceleme konularında
da bir eksiklik bulunmadığı ve dolayısıyla şikâyetin incelenmesine ve
araştırılmasına engel bir durumun bulunmadığı tespit edilmiştir.
4) Şikâyet başvurusunun ön incelemesinde şikâyet edilen idare her
ne kadar ETKB ve ASPB olsa da, şikâyet konusuna ilişkin talebin SGK
ve EPDK’yı da ilgilendirdiği değerlendirildiğinden re’sen taraf olarak
belirlenmiştir.
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikâyetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
5) Şikâyetçi ... şikâyet başvurusunda, geçirdiği epilepsi hastalığı
nedeniyle 13 yıldır ağır engelli olduğunu, uzun süreden beri elektrik
62 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU