Page 15 - bulten-mayis-agustos-2022-yayinlar
P. 15
BÜLTEN
KDK KARARI
T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
(OMBUDSMANLIK)
SAYI : XXXXXX
BAŞVURU NO : XXXXXX
KARAR TARİHİ : 12/10/2022
BAŞVURUYA KONU İDARE : MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI
BAŞVURUNUN KONUSU : İş sonu tazminatının ödenmesi talebi hakkında
BAŞVURU TARİHİ : 19/06/2022
DOSTANE ÇÖZÜM KARARI
I. BAŞVURUNUN KONUSU
Kurumumuza yapılan şikâyet başvurusunda……….., Milli Savunma Bakanlığı Askeri Fabrikalar
Genel Müdürlüğü 54.Bakım Fabrika Müdürlüğünde sözleşmeli personel statüsünde görev ya-
parken Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğüne kadrolu mühendis olarak atandığını, 15.06.2022
tarihinde iş sonu tazminatı verilmesini talep ettiğini, fakat ilgili kamu idaresi, Milli Savunma Ba-
kanlığı Askeri Fabrikalar Genel Müdürlüğü 54’üncü Bakım Fabrika Müdürlüğü ……….tarihli söz-
leşme fesih konulu …………yazısı ile Bakanlığın fabrika görüş isteklerine cevap verilmemesi ve iş
sonu tazminatına ilişkin mevzuatta açık olarak durumun olmaması sebebiyle iş sonu tazminatı
talebinin reddedildiğini ifade ederek, iş sonu tazminatının tarafına ödenmesini talep etmiştir.
II.BAŞVURUNUN İNCELENMESİ VE DOSTANE ÇÖZÜM SÜRECİ
Başvurunun ön incelemesi neticesinde; başvuran ve ile görüşülmüş ve konuyla ilgili bilgi bel-
ge talep edilmiş, başvuru konusu talebe ilişkin olarak Danıştay…. Dairesinin …..sayılı kararı
doğrultusunda, yeniden gözden geçirilerek başvurunun bu aşamada dostane çözüm yoluyla
sonuçlandırılmasının mümkün olup olmadığı ve uzlaşma yoluyla çözümünün sağlanması ama-
cıyla yeni bir işlem tesis edilip edilemeyeceği hususu Milli Savunma Bakanlığı’nın bilgisine su-
nulmuştur. İdare tarafından cevaben “Yapılan değerlendirmede sonucunda, iş sözleşmesini
fesih eden personele ödeme yapılmasının Kamu menfaati sağlayacağından iş yerimizde geçen
hizmet süresine ait iş sonu tazminatı ödenmesinin uygun olacağı kanaatine varılmıştır.” belirtil-
miştir. Başvuran ile yapılan telefon görüşmesinde de ödeme yapıldığı teyit edilmiştir.
III.KARAR
Yukarıda belirtilen açıklamalar çerçevesinde; başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine
getirildiği anlaşıldığından, Yönetmeliğin 33/A maddesinde yer alan, “Şikâyet konusu talebin ilgili
idare tarafından yerine getirilmesi veya şikayetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma
bildirilmesi hâlinde dostane çözüm kararı verilir” hükmü gereğince DOSTANE ÇÖZÜM KARARI
VERİLMESİNE, Kararın BAŞVURANA ve MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞINA tebliğine karar verildi.
Sadettin KALKAN
Kamu Denetçisi
/TRombudsman NİSAN 2022 13