Page 57 - bulten-ocak-subat-2023-v10
P. 57

BÜLTEN

















































            Depremin  beşinci  günü  Kamu  Denetçiliği  Kurumu   bir arabulucu olmaya çalıştık. Kurumumuz, idarede
            olarak deprem bölgesini ziyaret ettiklerini bildiren   iyi yönetim ilkelerinin yerleşmesi için büyük bir çaba
            Şeref Malkoç, “Dört gün bölgede kaldık. Büyük bir fe-  göstermiştir, insan hakları açısından da güçlü bir ku-
            laket ve büyük bir yıkımdı. Savaşta ve doğal afetlerde   rum olmaya gayret sarf etmiştir.” dedi.
            olduğu gibi yine depremden en fazla etkilenen kadın-
            lar ve çocuklar. Bunu Kamu Denetçiliği Kurumu ola-  “Özel raporlar ve çalıştaylar hazırlanarak
            rak da ayrıca orada müşahede ettik.” Dedi.     milyonlarca insanı ilgilendiren konulara değinilmiş
                                                           ve bunlara çözümler araştırılmıştır.”
            Malkoç: KDK’ya on yıllık süre zarfında 207 bin 403
            şikâyet başvurusu geldi.                       Kararlarının yanı sıra özel raporlar ve çalıştaylar ya-
                                                           pıldığının bilgisini veren Başdenetçi Malkoç, “Bu özel
            Kamu Denetçiliği Kurumunun, “İnsanların en hayırlısı   raporlar ve çalıştaylarla milyonlarca insanı ilgilendi-
            insanlara faydası olandır.” inancıyla ve “İnsanı yaşat   ren konulara değinilmiş ve bunlara çözümler araştırıl-
            ki devlet yaşasın.” ilkesiyle 10 yıldan beri faaliyetleri-  mıştır. Yazılı şikâyetlerin, başvuruların yanı sıra, tele-
            ni sürdürdüğünü belirten Malkoç, “Bu süreçte tercih   fonla, mail yoluyla, e-postayla ve yüz yüze görüşerek 1
            edilen ve iyi bilinen hak arama kurumu olma yolunda   milyon insana hukuki destek verilmiş, yol gösterilmiş,
            epey çaba sarf ettik ve önemli bir mesafe aldık. Kamu   yardımcı olunmuştur. Yapılan faaliyetlerle kadınlar,
            Denetçiliği Kurumu bu on yıllık süre zarfında 207 bin   gençler ve çocuklar başta olmak üzere, toplumun her
            403 şikâyet başvurusu almıştır. Kişilerin sorunlarının   kesiminde hak arama kültürünü yaygınlaştırmak için
            çözümünün yanı sıra, idarenin hizmet kalitesinin artı-  çaba sarf edilmiş, özellikle Kurumun sorun çözme
            rılmasına katkı sağlamaya çalıştık, idare ve vatandaş   yeteneğini artırmak için eğitime çok büyük ağırlık ve-
            arasında köprü olarak bir çözüm merci, çözüm için   rilmiştir.” Diye konuştu.



                     /TRombudsman                                                              MART 2023  55
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62