Page 59 - bulten-ocak-subat-2023-v10
P. 59
BÜLTEN
KDK KARARI
T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
(OMBUDSMANLIK)
SAYI : XXXXXXXXX
BAŞVURU NO : XXXXXXXXX
KARAR TARİHİ : XXXXXXXXX
BAŞVURUYA KONU İDARE : ADALET BAKANLIĞI / ELAZIĞ
BAŞVURUNUN KONUSU : Kişisel Verilerin Silinmesi Talebi Hakkındadır.
ŞİKÂYET BAŞVURU TARİHİ : ----
DOSTANE ÇÖZÜM KARARI
I. BAŞVURUNUN KONUSU
Kurumumuza 27.02.2023 tarihinde yapılan başvuruda şikâyetçi özetle; 09.04.2021 tarihinde Tunceli Adli-
yesine şoför pozisyonunda başvuruda bulunduğunu, mülakat aşamalarından sonra elenme durumu oldu-
ğunu, bu süreçte üzerinden 2 yıldan fazla zaman geçmesine rağmen internette başvuru bilgilerinin halâ
görünmekte olduğunu, başvuru bilgilerinde bütün kimlik ve iletişim bilgilerinin göründüğünü, bunun Tunceli
Adliyesinin duyurular kısmında paylaşıldığını ve Adalet Bakanlığı sisteminde kayıtlı olan bu bilgilerin internet
aracılığıyla açık olarak paylaşıldığı için güvenlik zafiyeti oluşturduğunu, CİMER tarafından Adalet Bakanlığına
……. nolu başvuru yaptığını, fakat herhangi bir cevap alamadığını iddia ve ifade ederek Adalet Bakanlığına
CİMER aracılığıyla yapmış olduğu şikâyet kaydına …… cevap verilerek güvenlik problemleri yaşamamak için
bilgilerinin bir an önce kaldırılmasını talep etmektedir.
II. BAŞVURUNUN İNCELENMESİ VE DOSTANE ÇÖZÜM SÜRECİ
Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın “Dilekçe, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkı”nı düzenle-
yen 74’ncü maddesinde, herkesin bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına sahip olduğu, Türkiye
Büyük Millet Meclisine bağlı olarak kurulan KAMU DENETÇİLİĞİ
KURUMUNUN idarenin işleyişiyle ilgili şikâyetleri incelediği hüküm altına alınmıştır. Şikâyet başvurusu
27.02.2023 tarihinde Kurumumuz kayıtlarına girdikten sonra inceleme araştırma aşamasına geçilmiş olup,
Kurumumuzca dosyayı görüşmek üzere 14.03.2023 tarihinde Tunceli Adliyesi ile bağlantıya geçilmiştir. İdare-
ye başvuru hakkında bilgi verilerek dostane çözüme ilişkin hükümlerimiz açıklanmıştır. Akabinde 14.03.2023
tarihinde İdare tarafından Kurumumuza gönderilen e-postada; “Tunceli Adliyesi internet sitesinde bulunan
2021 yılına ait sözlü sonuçları sınav ilanlarının hepsi siteden silinmiştir. Bilgi ve gereği arz olunur.” şeklindeki
ifadelerle şikâyetin çözüme kavuştuğu belirtilmiştir. Diğer taraftan, şikâyet başvurusunda belirtilen internet
adresinden gerekli teyit işlemi yapılarak ilanın kaldırılmış olduğu görülmüştür. Dosya kapsamı, şikâyetçinin
talebi ve idare ile yapılan görüşme birlikte değerlendirildiğinde, şikâyete konu talep ile ilgili sorunun çözül-
düğü anlaşıldığından bu aşamada inceleme ve araştırmaya son vermek gerekmiştir.
III. KARAR
İlgili mevzuat hükümleri ve yukarıda yer verilen açıklamalar doğrultusunda; Kurumumuzca dostane çözüm
hükümleri hatırlatılarak yapılan girişimler sonrası şikâyet konusu hususun çözüme kavuştuğu anlaşıldığın-
dan, DOSTANE ÇÖZÜM kararı verildi.
Fatma BENLİ YALÇIN
Kamu Denetçisi
/TRombudsman MART 2023 57