Page 39 - KDK
P. 39
BÜLTEN
KDK Uzmanı Yalçın Aktekin’in, İİTOB İlk Eğitim Programından
Video konferans yöntemiyle gerçekleştirilen duğu ilin valilik veya kaymakamlık aracılığıyla başvu-
eğitimde KDK Eğitim Bürosu Sorumlusu Uzman ru yapabildiklerini iletti.
Yalçın Aktekin de “Şikâyet Yönetim Süreci: Aktekin, KDK’nın, salgın sürecinde vatandaşla dev-
Şikâyetlerin Alınması ve Ön İnceleme” konusunda let arasında köprü vazifesi görerek mücadeleye katkı
bir sunum yaparak katılımcıları bilgilendirdi. verdiğini ve gelen başvuruları hızlı bir şekilde çözüme
kavuşturduğunu bildirdi. Aktekin, KDK’nın tanınırlığı
Yalçın Aktekin sunumunda, Ombudsman Kurumla- ve bilinirliğinin artması ile birlikte Kuruma yapılan
rının karakteristik vasıfları ve bu bağlamda şikâyet başvuru sayısının da arttığını kaydetti. Şikâyetlerin
yönetim sürecinde gözetilmesi gereken temel ilkeler daha hızlı ve etkin çözümü için KDK’nın vatandaş ve
hakkında değerlendirmelerde bulundu. idare arasında köprü görevi yürütülerek dostane çö-
züme ulaşılmaya çalışıldığını bildiren Aktekin, dosta-
Uzman Aktekin KDK’nın özellikle son yıllarda oluş-
turduğu kurumsal stratejisi ve çalışma prensipleriy- ne çözüm kararıyla, tavsiye kararına gerek kalmak-
le; etkin bir hak arama yolu olarak bireylerin Kuruma sızın sorunlara çözüm bulunduğunu ve vatandaşın
kolay erişebilmesi ve başta dostane çözüm yolları de- “adalete hızlı erişiminin” gerçekleştirilmesine katkı
nenerek bireylerin adalete hızlı erişiminin sağlanması sağladığını belirtti.
ve toplumdaki haklar kültürünün kökleşmesine katkı
sağladığını belirtti.
Kamu Denetçiliği Kurumunun “ İnsanların en hayırlısı
insanlara en fazla faydası olandır” ve “İnsanı yaşat ki
devlet yaşasın” ilkesiyle hareket ettiğini bildiren Akte-
kin, vatandaşın hak arama kültürünün yaygınlaştırıl-
ması, iyi yönetim ilkelerini gerçekleştirmek ve kamu
hizmetlerinin kalite standartlarının yükselmesine
katkıda bulunduğunu kaydetti. Yalçın, gelen başvuru- Uzman Aktekin’in İİTOB İlk Eğitim Programından
ların usul ve şekil yönlerinden yapılan incelemelerden
sonra; süre, konu ile ilgili dava açılıp açılmadığı ve ku- Aktekin, KDK’nın kamuyu ilgilendiren genel konulara
rumun görev alanına girip girmediği gibi konularda ön ilişkin hak temelli incelemeler yaptığını, bu inceleme-
incelemeye tabii tutulduğunu bildirdi. lerin sonucunda özel rapor hazırlanarak meclisin ve
kamuoyunun dikkatine sunulduğunu ayrıca tüm pay-
Şikayet başvurularının en geç 6 ay içerisinde daşların katılımını sağlayan bir çalıştay düzenlendiği-
sonuçlandırıldığının bilgisini veren Aktekin, KDK’nın ni söyledi. Sunumun ardından katılımcıların soruları
vatandaş ile kamu idaresi arasında arabuluculuk cevaplandırıldı.
görevi yaptığını vurguladı. Kamu Denetçiliği Kurumu-
na elektronik ortamda e-başvuru üzerinden başvuru İİTOB eğitim faaliyetlerinin ikincisi de 27 Ocak 2021
yapabileceğini belirten Aktekin, ayrıca e-posta yoluyla tarihinde Pakistan Federal Ombudsmanlığı tarafın-
ya da posta yoluyla, kuruma şahsen gelerek, bulun- dan çevrimiçi ortamda gerçekleştirildi.
/TRombudsman OCAK 2021 37