Page 39 - KDK
P. 39

BÜLTEN



















             KDK Uzmanı Yalçın Aktekin’in, İİTOB İlk Eğitim Programından

            Video konferans yöntemiyle gerçekleştirilen    duğu ilin valilik veya kaymakamlık aracılığıyla başvu-
            eğitimde KDK Eğitim Bürosu Sorumlusu Uzman     ru yapabildiklerini iletti.
            Yalçın Aktekin de “Şikâyet Yönetim Süreci:     Aktekin, KDK’nın, salgın sürecinde vatandaşla dev-
            Şikâyetlerin Alınması ve Ön İnceleme” konusunda   let arasında köprü vazifesi görerek mücadeleye katkı
            bir sunum yaparak katılımcıları bilgilendirdi.   verdiğini ve gelen başvuruları hızlı bir şekilde çözüme
                                                           kavuşturduğunu bildirdi. Aktekin, KDK’nın tanınırlığı
            Yalçın Aktekin sunumunda, Ombudsman Kurumla-   ve bilinirliğinin artması ile birlikte Kuruma yapılan
            rının karakteristik vasıfları ve bu bağlamda şikâyet   başvuru sayısının da arttığını kaydetti. Şikâyetlerin
            yönetim sürecinde gözetilmesi gereken temel ilkeler   daha hızlı ve etkin çözümü için KDK’nın vatandaş ve
            hakkında değerlendirmelerde bulundu.           idare arasında köprü görevi yürütülerek dostane çö-
                                                           züme ulaşılmaya çalışıldığını bildiren Aktekin, dosta-
            Uzman Aktekin KDK’nın özellikle son yıllarda oluş-
            turduğu kurumsal stratejisi ve çalışma prensipleriy-  ne çözüm kararıyla, tavsiye kararına gerek kalmak-
            le; etkin bir hak arama yolu olarak bireylerin Kuruma   sızın sorunlara çözüm bulunduğunu ve vatandaşın
            kolay erişebilmesi ve başta dostane çözüm yolları de-  “adalete hızlı erişiminin” gerçekleştirilmesine katkı
            nenerek bireylerin adalete hızlı erişiminin sağlanması   sağladığını belirtti.
            ve toplumdaki haklar kültürünün kökleşmesine katkı
            sağladığını belirtti.
            Kamu Denetçiliği Kurumunun “ İnsanların en hayırlısı
            insanlara en fazla faydası olandır” ve “İnsanı yaşat ki
            devlet yaşasın” ilkesiyle hareket ettiğini bildiren Akte-
            kin, vatandaşın hak arama kültürünün yaygınlaştırıl-
            ması, iyi yönetim ilkelerini gerçekleştirmek ve kamu
            hizmetlerinin kalite standartlarının yükselmesine
            katkıda bulunduğunu kaydetti. Yalçın, gelen başvuru-  Uzman Aktekin’in İİTOB İlk Eğitim Programından
            ların usul ve şekil yönlerinden yapılan incelemelerden
            sonra; süre, konu ile ilgili dava açılıp açılmadığı ve ku-  Aktekin, KDK’nın kamuyu ilgilendiren genel konulara
            rumun görev alanına girip girmediği gibi konularda ön   ilişkin hak temelli incelemeler yaptığını, bu inceleme-
            incelemeye tabii tutulduğunu bildirdi.         lerin sonucunda özel rapor hazırlanarak meclisin ve
                                                           kamuoyunun dikkatine sunulduğunu ayrıca tüm pay-
            Şikayet başvurularının en geç 6 ay içerisinde   daşların katılımını sağlayan bir çalıştay düzenlendiği-
            sonuçlandırıldığının bilgisini veren Aktekin, KDK’nın   ni söyledi. Sunumun ardından katılımcıların soruları
            vatandaş ile kamu idaresi arasında arabuluculuk   cevaplandırıldı.
            görevi yaptığını vurguladı. Kamu Denetçiliği Kurumu-
            na elektronik ortamda e-başvuru üzerinden başvuru   İİTOB eğitim faaliyetlerinin ikincisi de 27 Ocak 2021
            yapabileceğini belirten Aktekin, ayrıca e-posta yoluyla   tarihinde Pakistan Federal Ombudsmanlığı tarafın-
            ya da posta yoluyla, kuruma şahsen gelerek, bulun-  dan çevrimiçi ortamda gerçekleştirildi.



                     /TRombudsman                                                              OCAK 2021  37
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44