Page 42 - KDK
P. 42

BÜLTEN
                                                                                            KDK KARARI






                                                       T.C.
                                             KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
                                                    (OMBUDSMANLIK)


                   SAYI                   : 2020/87444-S.20.95200

                   BAŞVURU NO             : 2020/98713

                   KARAR TARİHİ           : 11/11/2020
                   BAŞVURUYA KONU İDARE  : Ankara İl Sağlık Müdürlüğü

                   BAŞVURUNUN KONUSU      : Başvuranın, Sürücü Davranışlarını Geliştirme Eğitimi (SÜDGE)
                   programının biran önce başlatılması talebi hakkındadır.
                                            DOSTANE ÇÖZÜM KARARI

                   Başvuran, Kurumumuza yaptığı başvuruda özetle; ehliyetine el konulanı yaklaşık 22 ay olduğunu, 24
                   üncü ay sonunda ehliyetini teslim alabilmesi için SÜDGE eğitimini tamamlamış olması gerektiğini,
                   Sağlık Bakanlığı tarafından konuyla ilgili verilen cevap incelendiğinde “Konuyla ilgili her bir kursi-
                   yerimiz tek tek aranıp” ifadesi yer aldığını, bu ifadenin asılsız olduğunu, Sağlık Bakanlığı tarafından
                   hiçbir şekilde aranmadığını, Kurumun … numaralı telefonunu Nisan 2020 döneminde aradığında bu
                   cevap verildiğini, daha sonra 01 Haziran 2020 sonrası Covid-19 normalleşme süreçleri kapsamında
                   defalarca arayıp güncel bilgi istediğinde hep azarlayıcı, geçiştirici tavırlarla karşılaştığını, yine ilgili
                   cevap yazısında da görüldüğü üzere “uygun şartlar oluştuğunda tarafınıza bilgi verilecektir” ifadesi
                   yer aldığını, bu ifade de incelendiğinde idare tarafından mağduriyetini giderecek seviyede net ce-
                   vap verilmediğini, tüm bu süreçler devam ederken Ankara İl Emniyet Müdürlüğüne de e-mail ile
                   22/09/2020 tarihinde başvuru yapılmış olup, belli dönemlerde de hatırlatma e-mailleri gönderildiği-
                   ni, tarafına geri dönüş yapılmadığını, bu eğitimin 8 hafta süreceği dikkate alındığında ehliyetini zama-
                   nında alamayacağına yönelik sonuç ortaya çıktığını, bu durumun ise maddi ve manevi mağduriyetini
                   oldukça arttırdığını belirterek; gerekli eğitim planının yapılmasını talep etmektedir.

                   Şikayet başvurusunun dostane çözümü kapsamında, …/2020 tarih ve … sayılı yazımızla, Ankara İl
                   Sağlık Müdürlüğünden bilgi ve belge talep edilmiş olup, anılan İdare tarafından 10/11/2020 tarih ve …
                   sayılı yazıyla Kurumumuza cevap verilmiştir. Söz konusu yazı incelendiğinde; “adı geçenin 10.02.2020
                   tarihinde SÜDGE Eğitimi için kaydı alınmış, kendisine kayıt esnasında 08.05.2020 tarihi için kursa
                   başlama tarihi verilmiştir. Ancak ülke genelinde yaşanan pandemi dolayısı ile ilimizdeki vaka sayıları
                   da göz önüne alınarak sağlık tedbirleri kapsamında SÜDGE Eğitimlerine belli bir süre ara verilmiştir.
                   Uygun ortam sağlanıp gerekli sağlık tedbirleri alındıktan sonra eğitimlerimiz başlamış ve halihazırda
                   devam etmektedir. Gerek eğitimler ertelendiğinde gerekse başlayacağı yeni tarih programları bel-
                   li oldukça kursiyerlerimiz bilgilendirilmektedir. Kendileri aradığında durum defalarca izah edilerek
                   tarih belli olduğunda bizim kendilerini arayacağımız anlatılmaya çalışılmıştır. Adı geçenin de eğitim
                   sürecinin başlayacağı tarih netleştiğinde ...Grup numarasıyla 25.11.2020 Çarşamba günü eğitiminin
                   başlayacağı bilgisi … numaralı telefondan aranarak kendisine bizzat iletilmiştir. Ayrıca kursiyerler
                   SÜDGE Eğitimini her ilde alabilme hakkına sahiptirler.” şeklinde belirtildiği görülmüştür. Yukarıda
                   belirtilen açıklamalar çerçevesinde; başvuruya konu talebin ilgili İdare tarafından yerine getirileceği
                   anlaşıldığından, Yönetmeliğin 33/A maddesi hükmü gereğince DOSTANE ÇÖZÜM KARARI verildi.


                                                                                     Yahya AKMAN
                                                                                    Kamu Denetçisi





         40   OCAK 2021                                                                 www.ombudsman.gov.tr
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47