Page 64 - KDK
P. 64
BÜLTEN
KDK’NIN 2020 YILI RAPORU,
TBMM KARMA KOMISYON’DA GÖRÜŞÜLDÜ
Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK) 2020 Yılı Raporu, Başdenetçi Şeref Malkoç, Kamu Denetçileri
Arif Dülger, Celile Özlem Tunçak, Fatma Benli Yalçın, Sadettin Kalkan, Yahya Akman ve
Genel Sekreter İbrahim Kılınç’tan oluşan KDK heyeti tarafından, Türkiye Büyük Millet Meclisi
(TBMM) Dilekçe Komisyonu ile İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu üyelerinden oluşan
Karma Komisyon’a 11 Şubat 2021 tarihinde sunuldu. Başdenetçi Şeref Malkoç, Mihrimah
Belma Satır Başkanlığında toplanan komisyona KDK 2020 Yılı Raporu üzerine sunum yaptı.
üstünlüğünü, insan haklarını benimseyen ve güvence
altına alınan kişi haklarına saygılı bir idare anlayışını
en üst düzeyde yerleştirmeyi hedefliyoruz” şeklinde
konuştu.
Malkoç adalete erişmede üç unsurun; kolay başvuru
usulü, başvurunun ucuz veya ücretsiz olması, kısa
sürede karar verilmesi olduğunu söyledi. Malkoç söz-
lerine şöyle devam etti: “Başvurulardan hiçbir ücret
alınmıyor, başvuru ücreti, harç parası, pul parası, bi-
Sunumda KDK’nın 2010 yılında Anayasa’daki yerini
aldığını ifade eden Malkoç, KDK’nın temel prensiple- lirkişi parası, şahit parası, tümünü kurumumuz karşı-
rinin; etkin, kolay, masrafsız erişilebilir bir hak arama lıyor ve şunu da memnuniyetle ifade edeyim ki karar-
yolunu kamuoyunda ve insanlarda yerleştirmek oldu- larımızın yüzde 99’undan fazlasını altı aylık kısa süre
ğunun altını çizdi. içerisinde yetiştiriyoruz.”
“2020 Yılında 184 Bin 758 Kişiye Hukuki Destek
Başdenetçi Malkoç: Çalışmalarında İnsanı Merkeze
Alan ve Hesap Verebilir Bir İdareyi Yerleştirmeye Sağladık.”
Çalışıyoruz Yazılı başvuruların ötesinde, telefonla, mail yoluyla,
yüz yüze gelip hukuki destek isteyen, yardım isteyen
Bireyin Kuruma kolay erişebilmesini ve başta dosta- insanlar olduğunu belirten Malkoç, 2020 yılında bun-
ne çözüm yollarını deneyerek bireylerin adalete hızlı ların sayısının 184 bin 758 olduğu bilgisini paylaştı.
erişimini temin etmeye çalıştıklarını söyleyen Malkoç,
“Çalışmalarında insanı merkeze alan, kararlarıyla KDK’ya en çok şikayet başvurusunun, Marmara Böl-
şeffaf, tarafsız, eşit muamelede bulunan ve hesap ve- gesi, İç Anadolu Bölgesi ve Akdeniz’den geldiğini bil-
rebilir bir idareyi yerleştirmeye çalışıyoruz. Hukukun diren Malkoç, “Şunu memnuniyetle belirteyim ki 2020
62 OCAK 2021 www.ombudsman.gov.tr