Page 67 - KDK
P. 67

BÜLTEN
             KDK KARARI






                                                       T.C.
                                             KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
                                                    (OMBUDSMANLIK)


                   SAYI                   : 2021/385-S.21.604

                   BAŞVURU NO             : 2020/99766

                   KARAR TARİHİ           : 11/01/2021
                   BAŞVURUYA KONU İDARE  : BASKİ

                   BAŞVURUNUN KONUSU      : Şikayetçinin, kanal kotu bedeli adı altında kendisinden tahsil edi-
                   len 304,83 TL’nin tarafına iade edilmesine ilişkin talebi


                                            DOSTANE ÇÖZÜM KARARI

                   Şikâyetçi, Balıkesir İli, … İlçesi, … Pafta, .. Ada .. no.lu parselde bulunan taşınmaza 18.07.2017
                   tarihinde 6306 sayılı Kanun kapsamında kentsel dönüşüm uygulandığını, Balıkesir Çevre ve Şe-
                   hircilik İl Müdürlüğü’nün vermiş olduğu Riskli Bina Tespit Raporu İnceleme Formu neticesinde
                   binanın riskli olduğu hususunun kesinleştiğini ve sonrasında binanın yıkıldığını, yıkımdan sonra
                   ilgili yer için Karesi Belediyesi’nden yol kotu ve imar durumu belgesi almak istediklerini, söz
                   konusu alanda 6306 sayılı Kanun kapsamında kentsel dönüşüm uygulanmasına rağmen ida-
                   rece kanal kotu bedeli tahsil edildiğini, konuyla ilgili olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan
                   görüş talep ettiklerini, adı geçen Bakanlığın Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Genel Mü-
                   dürlüğü’nün 07.01.2020 tarihli görüşünde kanal kotu bedelinin belediye meclis kararı ile tespit
                   edildiği için bu bedele muafiyeti uygulanacağı hususlarının belirtildiğini, BASKİ Hukuk Müşavir-
                   liği görüşünün de bu doğrultuda olduğunu, buna rağmen BASKİ tarafından söz konusu ücretin
                   iadesine ilişkin talebine olumsuz cevap verildiğini iddia ederek, kanal kotu bedeli adı altında
                   kendisinden tahsil edilen 304,83TL’nin tarafına iadesini talep etmektedir.

                   Konuyla ilgili olarak Kurumumuzca BASKİ’den bilgi ve belge talebinde bulunulmuş ve ayrıca
                   konuyla ilgili sorunun giderilmesine yönelik olarak İdareyle telefon görüşmesi yapılmıştır. Bu
                   kapsamda Kamu Denetçiliği tarafından yürütülen çalışma sonrasında, Kurumumuza başvuran
                   tarafından 06/01/2021 tarihli e posta gönderilmiştir. Söz konusu e postada; “… Kurumunuza
                   yaptığım başvuru neticesinde BASKİ kurumu ile olan sorunumuz çözülmüştür. İlginize teşekkür
                   ederim.”  hususlarına yer verilmiştir. Bu bilgiden; şikayetçinin başvuruya konu talebinin ilgili
                   İdare tarafından yerine getirildiği hususu tespit edilmiştir.

                   Yukarıda belirtilen açıklamalar çerçevesinde; Kurumumuzun yaptığı çalışmalar akabinde ilgili
                   İdarenin, şikayete konu talebi yerine getirildiği hususunun anlaşılması karşısında, Yönetmeliğin
                   33/A maddesinde yer alan, “Şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından yerine getirilmesi veya
                   şikayetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde dostane çözüm
                   kararı verilir” hükmü gereğince, başvuru hakkında DOSTANE ÇÖZÜM KARARI VERİLDİ.

                                                                               Fatma BENLİ YALÇIN
                                                                                    Kamu Denetçisi







                     /TRombudsman                                                              OCAK 2021  65
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72