Page 67 - KDK
P. 67
BÜLTEN
KDK KARARI
T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
(OMBUDSMANLIK)
SAYI : 2021/385-S.21.604
BAŞVURU NO : 2020/99766
KARAR TARİHİ : 11/01/2021
BAŞVURUYA KONU İDARE : BASKİ
BAŞVURUNUN KONUSU : Şikayetçinin, kanal kotu bedeli adı altında kendisinden tahsil edi-
len 304,83 TL’nin tarafına iade edilmesine ilişkin talebi
DOSTANE ÇÖZÜM KARARI
Şikâyetçi, Balıkesir İli, … İlçesi, … Pafta, .. Ada .. no.lu parselde bulunan taşınmaza 18.07.2017
tarihinde 6306 sayılı Kanun kapsamında kentsel dönüşüm uygulandığını, Balıkesir Çevre ve Şe-
hircilik İl Müdürlüğü’nün vermiş olduğu Riskli Bina Tespit Raporu İnceleme Formu neticesinde
binanın riskli olduğu hususunun kesinleştiğini ve sonrasında binanın yıkıldığını, yıkımdan sonra
ilgili yer için Karesi Belediyesi’nden yol kotu ve imar durumu belgesi almak istediklerini, söz
konusu alanda 6306 sayılı Kanun kapsamında kentsel dönüşüm uygulanmasına rağmen ida-
rece kanal kotu bedeli tahsil edildiğini, konuyla ilgili olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan
görüş talep ettiklerini, adı geçen Bakanlığın Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Genel Mü-
dürlüğü’nün 07.01.2020 tarihli görüşünde kanal kotu bedelinin belediye meclis kararı ile tespit
edildiği için bu bedele muafiyeti uygulanacağı hususlarının belirtildiğini, BASKİ Hukuk Müşavir-
liği görüşünün de bu doğrultuda olduğunu, buna rağmen BASKİ tarafından söz konusu ücretin
iadesine ilişkin talebine olumsuz cevap verildiğini iddia ederek, kanal kotu bedeli adı altında
kendisinden tahsil edilen 304,83TL’nin tarafına iadesini talep etmektedir.
Konuyla ilgili olarak Kurumumuzca BASKİ’den bilgi ve belge talebinde bulunulmuş ve ayrıca
konuyla ilgili sorunun giderilmesine yönelik olarak İdareyle telefon görüşmesi yapılmıştır. Bu
kapsamda Kamu Denetçiliği tarafından yürütülen çalışma sonrasında, Kurumumuza başvuran
tarafından 06/01/2021 tarihli e posta gönderilmiştir. Söz konusu e postada; “… Kurumunuza
yaptığım başvuru neticesinde BASKİ kurumu ile olan sorunumuz çözülmüştür. İlginize teşekkür
ederim.” hususlarına yer verilmiştir. Bu bilgiden; şikayetçinin başvuruya konu talebinin ilgili
İdare tarafından yerine getirildiği hususu tespit edilmiştir.
Yukarıda belirtilen açıklamalar çerçevesinde; Kurumumuzun yaptığı çalışmalar akabinde ilgili
İdarenin, şikayete konu talebi yerine getirildiği hususunun anlaşılması karşısında, Yönetmeliğin
33/A maddesinde yer alan, “Şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından yerine getirilmesi veya
şikayetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde dostane çözüm
kararı verilir” hükmü gereğince, başvuru hakkında DOSTANE ÇÖZÜM KARARI VERİLDİ.
Fatma BENLİ YALÇIN
Kamu Denetçisi
/TRombudsman OCAK 2021 65