Page 65 - KDK
P. 65
BÜLTEN
yılında başvurularda Ardahan, Bartın, Düzce, Zongul-
dak, Osmaniye, Uşak, Kütahya gibi illerdeki başvuru-
lar oran olarak yüzlerle ifade edilecek şekilde artmış
durumda. Türkiye’nin her tarafından fevkalade başvu-
rular alındı.” ifadelerini kullandı.
2020 yılında yeni bir çalışma yaptıklarını belirten Baş-
denetçi Malkoç, verdikleri tavsiye kararlarını, kısmi
tavsiye kararlarını ve ret kararlarını soru bankası
olarak üniversiteler dâhil bütün kamuoyuna açıldığını
söyledi. Kurumun Tavsiye Kararlarına uyma oranın-
da da artış olduğunun altını çizen Malkoç bu oranın
76,38’e çıktığını bildirdi.
Kamu Başdenetçisi Malkoç sunumunda KDK tarafın- Kamu Denetçiliği Kurumu 2019 Yılı
dan hazırlanan “Azerbaycan-Ermenistan Savaşı’nda
Ermenistan Silahlı Kuvvetleri Tarafından Gerçekleşti- Raporu TBMM Genel Kurulu’nda
rilen İnsan Hakları İhlallerine İlişkin Rapor” ile “Tür- Görüşüldü
kiye’nin Koronavirüs Hastalığı ile Mücadelesi” rapo-
runun içeriğiyle ilgili komisyon üyelerine bilgi verdi. KDK’nın 2019 Yılı Raporu’nun TBMM
Genel Kurulu’nda görüşülmesi sırasında
milletvekilleri de söz aldı.
İstanbul Milletvekili aynı zamanda Dilekçe Komisyonu
ile İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Üyelerinden
Kurulu Karma Komisyon Başkanı Mihrimah Belma
Satır: “Bu raporun arkasında başta Kamu Başdenet-
çisi ve ombdusman arkadaşlarımız, personelleri, bü-
rokratları olmak üzere çok ciddi bir emek var.”
İstanbul Milletvekili Mahmut Tanal: “Kamu Denetçi-
TBMM Karma Komisyonu Başkanı Mihrimah Belma Satır Konuşurken liği Kurumu, diğer adıyla Ombudsmanlık sekizinci yı-
lını doldurdu. Ombudsmanlık, hak arama kültürünün
Komisyon Başkanı Mihrimah Belma Satır: yaygınlaştırılması, yargının iş yükünün hafifletilmesi,
Kararlarınıza Uyma Oranları Artmış, Büyük Bir mahkemeye gerek kalmadan bireylerin mağduriyeti-
Memnuniyet Duyduk nin giderilmesi konusunda önemli bir fırsattır. Ombu-
dsmanlık, daha genç bir kurum.”
Komisyon Başkanı Mihrimah Belma Satır ise Kamu
Denetçiliği Kurumuna başvuru sayısının 2019 yılında Afyonkarahisar Milletvekili Mehmet Taytak: “Kamu
20 bin küsürken 2020 yılında 90 bin 209’a ulaştığını Denetçiliği Kurumu gelen şikâyetleri insan haklarına
ve bu verilerden yola çıkarak hak arama kültürünün dayalı adalet anlayışı içerisinde, hukuka ve hakkani-
arttığını vurguladı. Bir diğer sevindirici gelişmenin, yete uygunluk içerisinde inceler, araştırır ve idareye
önceki yıllardan devreden dosyalarla birlikte karara önerilerde bulunur.”
çıkan sayıda da büyük artış olduğunu belirten Satır,
“2020 yılında 91 bin 100 kararınız var. Dostane çözüm Kayseri Milletvekili İsmail Tamer: “Kurum, hangi ko-
çalışmalarınız var, bundaki sayılar da 2 bin 867 ola- nuda olursa olsun idareyle sıkıntı yaşayan, mağduri-
rak gerçekleşmiş ve yine sevindirici olan şey, dostane yeti bulunan vatandaşlarımızın yaptığı başvuruları sü-
çözüm önerilerinize, kararlarınıza uyma oranları da ratle ve öncelikle dostane çözüm yollarını araştırarak
artmış, tavsiye kararlarında da bunu görüyoruz. Ve- onları çözmeye çalışan ve bu şekilde tavsiye kararları
riler çok net ve açık bir şekilde görünüyor, bundan da alarak bu problemleri ortadan kaldırmak için uğraşan
büyük bir memnuniyet duyduk. Bu çalışmalarınızın bir kurumdur.” Komisyon toplantısı, soru ve cevapla-
devamını tekrar bekliyoruz, başarılar diliyoruz.” dedi. rın ardından sona erdi.
/TRombudsman OCAK 2021 63