Page 509 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 509
ve 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede ya-
yımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İliş-
kin Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmeliğin 20. maddesinin ikinci
fıkrası uyarınca idari başvuru yolu tüketilmeksizin yapılan başvuru,
24/03/2014 tarih ve 2610 sayılı yazı ve eki Gönderme Kararı ile Milli
Savunma Bakanlığı’na iletilmiştir.
Milli Savunma Bakanlığı 16/4/2014 tarih ve 759 sayılı yazısı ile
Ordu Yardımlaşma Kurumu’nun (OYAK) ayrı bir tüzel kişiliği olduğun-
dan bahisle söz konusu başvurunun OYAK tarafından değerlendiril-
mesi gerektiğini mütalaa etmiştir.
Şikayetçi bu süreçte, OYAK Genel Müdürlüğü’ne hitaben yazdığı
10/2/2014 tarihli dilekçesinin
24/2/2014 tarihli yazı ile reddi üzerine, 22/4/2014 tarihinde Kuru-
mumuza şikayet başvurusunu yinelemiştir.
4. Yapılan ön inceleme neticesinde şikâyet konusunun Kurumumu-
zun görev alanına girdiği, şikâyetçinin menfaat ihlali koşulunu taşı-
dığı, idari başvuru yollarının tüketildiği ve diğer ön inceleme konula-
rında da bir eksiklik bulunmadığı, bu nedenle şikâyetin inceleme ve
araştırılmasına engel bir durumun olmadığı tespit edilmiştir.
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikâyetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
5. Şikâyetçi ..., Türk Silahlı Kuvvetlerinde (TSK) görev yaparken
rahatsızlık geçirdiğini ve kendisine “TSK’da görev yapamaz” şeklinde
sağlık raporu verilerek malulen emekli edildiğini;
6. Buna istinaden, 205 sayılı OYAK Kanununun 26 ncı maddesi-
ne göre İdareden maluliyet yardımı yapılmasını talep ettiğini ancak,
mezkur Kanun maddesinde belirtilen şartları sağlamadığı belirtilerek
talebinin uygun görülmediğini;
7. “TSK’da görev yapamaz” şeklindeki sağlık raporunun “bir işle
meşgul olmak imkânından kati surette mahrum olduğunun” bir kanıtı
olduğunu;
belirtmiş ve Kurumumuzdan söz konusu yardımın yapılması için
konunun incelenmesini ve mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
508 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU