Page 185 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 185
kadrolara atanmış olanlardan, almakta oldukları makam tazminatı
gösterge rakamı;
6.000 olanlara 9.000,
5.500 4.500 olanlara 7.000,
4.000 ve daha az olanlara 6.000,
gösterge rakamının, almakta oldukları makam tazminatı gösterge
rakamına ilave edilmesi suretiyle bulunan görev tazminatı gösterge ra-
kamının memur aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı sonucunda
bulunacak miktarda görev tazminatı ödenir.” hükmü yer almaktadır.
35. Yine anılan kararın “Emeklilere ödenecek görev tazminatı” baş-
lıklı 5 inci maddesinin birinci fıkra hükmü aşağıdaki gibidir:
“5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine göre aylık
bağlanmış olmakla birlikte temsil tazminatı ödenmesine hak kazana-
mamış olanlardan aynı Kanunun ek 68 inci maddesi uyarınca görev
tazminatı ödenmesi gerekenlere, aynı maddede belirtilen esaslar çer-
çevesinde ve bu Kararın 1 inci maddesi hükümlerine göre bulunacak
miktarda görev tazminatı, emekli aylıklarıyla birlikte ödenir.”
B. Şikayet Konusuna İlişkin Uygulamalar
36. Şikâyet konusuna benzer bir olayda, Danıştay 11 inci Dairesi-
nin 2001/4987 esas ve 2003/4010 numaralı kararı aşağıdaki gibidir;
“5434 sayılı Emekli Sandığı Yasasının 117 nci maddesinde; bu ka-
nun gereğince ödenecek paralardan; istihkak kesbedildiği tarihlerden
itibaren beş yıl sonuna kadar alınmayan veya yazı ile müracaat edile-
rek aranmayanların Sandık lehine zamanaşımına uğrayacağı belirtil-
miştir.
Olayda, 25.3.1994 tarihinde emekliye ayrılan davacının, kaza-
nılmış hak aylığı intibakının düzeltilmesi yolundaki başvurusunun
28.11.1998 tarihinde, 5434 sayılı Yasanın 117 nci maddesinde belirti-
len hak düşürücü süreden önce yapıldığı görülmektedir.
Davalı idarenin, yargı kararı ile hukuka aykırılığı saptanan işlemi ne-
deniyle eksik ödeme yapılmasından kaynaklanan parasal kayıplarının
dayanağı intibak işleminin düzeltilmesi amacıyla, yasada belirlenen
184 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU