Page 327 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 327

B. Ön İnceleme Süreci

                 2. Yapılan ön inceleme neticesinde; şikayetçinin 04/06/2015 ta-
              rihinde Kurumumuza başvurduğu, başvurusunun 17/06/2015 tarih-
              li Gönderme Kararı ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına (ASPB)
              iletildiği, Bakanlığın mezkur karar çerçevesinde şikayetçinin talebini
              reddettiği ve bunun üzerine şikayetçinin Kurumumuza yeniden baş-
              vurduğu,
                 3. Şikâyet konusunun Kurumumuzun görev alanına girdiği, şikâ-
              yetçinin menfaat ihlali koşulunu taşıdığı, idari başvuru yollarının tü-
              ketildiği, şikâyetin süresinde yapıldığı ve diğer ön inceleme konuların-
              da da bir eksiklik bulunmadığı tespit edilmiştir.

                 II. OLAY VE OLGULAR
                 A. Şikâyetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları

                 4. Şikâyetçi ... Kurumumuza yapmış olduğu şikâyet başvurusun-
              da; aktif ücret gelirinin olmamasına rağmen geçmiş dönem ücretleri
              üzerinden gelir tespiti yapıldığını ve ayrıca bu ücretleri mevduat he-
              sabında değerlendirmesi nedeniyle mevduat faizi üzerinden mükerrer
              hesaplama yapıldığını öne sürerek İyidere Kaymakamlığı Sosyal Yar-
              dımlaşma ve Dayanışma Vakfına (SYDV) itirazda bulunduğunu, ancak
              itiraz için verdiği dilekçenin vakıf yetkilileri tarafından işleme alınma-
              dığını, gelir tespiti işlemine yönelik kendisinin belirtmiş olduğu tuta-
              rın dikkate alınmaması nedeniyle mevcut güncel geliri üzerinden gelir
              tespiti işleminin yapılamadığını, dolayısıyla tarafına asgari ücretin iki
              katı üzerinden (G/3) prim borcu çıkarıldığını belirterek gelir testinin
              düzeltilmesini ve Genel Sağlık Sigortası (GSS) prim borcunun güncel-
              lenmesini Kurumumuzdan talep etmiştir.
                 B. İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları

                 5. Konu hakkında Rize Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü ile Rize İyide-
              re SYDV’den bilgi ve belge talebinde bulunulmuştur.

                 5.1. Rize Sosyal Güvenlik Müdürlüğünden şikâyetçinin Genel Sağ-
              lık sigortası (GSS) tescili ile borç tahakkuk ve tahsiline ilişkin bilgi ve
              belgeler talep edilmiş, İdarece gönderilen yazıda;







            326   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332