Page 193 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 193
maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi ve İmza Yetkileri Yönergesi’nin
7 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca şikayetin ince-
lenmesi ve araştırmasına geçilmiş, 30/06/2015 tarihli Ret Kararı Öne-
risiyle Kamu Başdenetçisine sunulmuştur.
B. Ön İnceleme Süreci
2. Yapılan ön incelemede, şikayetçinin 27/11/2014 tarihli şikayet
başvurusu üzerine Kamu Denetçiliğimizce 15/12/2014 tarihli Gön-
derme Kararı verildiği, bu kararın akabinde Sosyal Güvenlik Kurumu
Başkanlığı Emekli Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün Kurumumuza
hitaben yazılan 26/02/2015 tarihli ve 2424526 sayılı yazısında, şika-
yetçi ...’nin yaşlılık sigortasından aylık bağlama şartlarını taşımaması
sebebiyle tarafına bilgi verildiği, yeniden borçlanma talebi ve ödemeyi
takiben 11/8/2014 tarihli talebine istinaden tarafına aylık bağlandı-
ğının ifade edildiği, bu sırada şikayetçinin 16/2/2015 tarihli şikayet
başvurusuyla Kurumumuza tekrar başvuruda bulunduğu, şikayet baş-
vurusunda, önceki başvurusundan farklı olarak, yaşlılık aylığı tahsis
talep tarihi ile yaşlılık aylığının bağlandığı tarih arasında geçen süre
için tarafına genel sağlık sigortası prim borcu çıkarılması nedeniyle
uğradığı mağduriyetin giderilmesini de talep ettiği, bu konuya ilişkin
olarak idari başvuru yollarının tüketilmediği değerlendirildiğinden
2015/766 sayılı şikayet başvurusundan ayrıldığı, 04/3/2015 tarih ve
2015/1362 sayılı şikayet başvurusu hakkında Kamu Denetçiliğimizce
26/3/2015 tarihli Gönderme Kararı verildiği, karar üzerine ilgili ida-
renin 5/5/2015 tarihinde cevap verdiği, bunun akabinde şikayetçinin
18/5/2015 tarihinde Kurumumuza başvuruda bulunduğu, söz konusu
2015/2911 sayılı şikayet başvurusu ile 2015/766 sayılı şikayet dosyası
arasında sebep ve konu yönünden bağlantı olduğu değerlendirildiğin-
den 16/6/2015 tarihinde 2015/766 sayılı şikayet dosyasında birleşti-
rilmesine karar verildiği anlaşılmıştır.
3. Ayrıca yapılan ön inceleme neticesinde, şikayet konusunun Ku-
rumumuzun görev alanına girdiği, şikayetçinin menfaat ihlali koşulu-
nu taşıdığı, idari başvuru yollarının tüketildiği, şikayetin süresinde ya-
pıldığı, diğer ön inceleme konularında da bir eksiklik bulunmadığı, bu
nedenle şikâyetin inceleme ve araştırmasına engel bulunmadığı tespit
edilmiştir.
192 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU