Page 580 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 580
25) Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliğinde, acil sağlık
hizmetlerinin 24 saat süre ile kesiksiz olarak yürütüleceği ve hizmetin
sürekliliğini sağlayacak şekilde, yeteri kadar sağlık ve yardımcı sağlık
personeli bulundurulacağı belirtilmiş olup, nöbet esasları ve türleri sa-
yılmıştır. Nöbet hizmetlerinin icap, normal, acil ve branş nöbeti olarak
dört şekilde yürütüleceği ile acil ve branş nöbetlerinin hangi hallerde
tutulacağının (hastanenin türüne, iş durumuna, personel mevcuduna,
hizmetin gereklerine göre) baştabip tarafından tespit edileceği belir-
tilmiştir.
26) Yataklı Sağlık Tesislerinde Acil Servis Hizmetlerinin Uygulama
Usul ve Esasları Hakkında Tebliğinde de acil servis hizmetlerinin, ye-
terli sayıda uzman tabip bulunması halinde uzman düzeyinde, sayının
yetersiz olması durumunda bir uzman tabibin denetim ve sorumlulu-
ğunda tabip tarafından verilmesi gerektiği, uzman tabip sayısının ye-
tersiz olması ve her bir branş için müstakil acil branş nöbeti düzenle-
nememesi halinde, sağlık tesisi bünyesindeki mevcut klinisyen uzman
tabipler arasında dahili branş acil havuz nöbeti ve cerrahi branş acil
havuz nöbeti düzenleneceği ve dahili - cerrahi branş acil havuz nöbeti
düzenlenebilmesi için; tüm dahili – cerrahi klinisyen branşların her
ikisinde de toplam 6 (altı) ve üzeri sayıda uzman tabip bulunması ge-
rektiği belirtilmiştir. Hizmetin yoğunluğu ve vakaların niteliğine göre
acil sağlık hizmetlerinin yürütülebilmesi için ihtiyacı karşılayacak ni-
telik ve nicelikte sağlık ve diğer personel planlaması yapılması gerek-
tiği görülmektedir.
27) Acil servis hizmetlerinin ertelenemez ve sürekli olması nede-
niyle, hekim eksikliğinin de bir sonucu olarak hastanelerde görev ya-
pan mevcut klinisyen hekimlerin acil nöbetine dahil edildikleri anla-
şılmaktadır. İdarenin her zaman takdir payı ve takdir hakkı olduğu, bu
takdirin hukuka ve hakkaniyete aykırı kullanıldığının tespit edileme-
diği gibi, şikâyetçinin iddia etmediği anlaşılmıştır.
28) Sonuç olarak yukarıdaki bilgi ve belgelere göre şikâyetçiye tut-
turulması mümkün olduğu anlaşılan acil servis nöbetinin “mesleki
faaliyet” kapsamında olduğundan tıbbi hizmet kusuru neticesinde do-
ğabilecek sorumluluğun, Tıbbi Kötü Uygulamaya İlişkin Zorunlu Mali
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 579