Page 128 - cumhurbaskanligi-sisteminde-idarenin-denetimi-calistay-raporu-ombudsmanlik
P. 128

CUMHURBAŞKANLIĞI SİSTEMİNDE İDARENİN DENETİMİ



                Kurul kararlarına karşı yargı mercilerine başvurulamaz.  Üyeler dört yıl için seçilir. Süresi biten üyeler bir kez daha se-
                                                             çilebilir.
                Kurulun görevlerini yerine getirmesi, seçim ve çalışma usulle-
                riyle itirazların Kurul bünyesinde incelenmesi esasları kanun- Kurul üyeliği seçimi, üyelerin görev süresinin dolmasından
                la düzenlenir.                               önceki otuz gün içinde yapılır. Seçilen üyelerin görev süreleri
                                                             dolmadan Kurul üyeliğinin boşalması durumunda, boşalmayı
                Adalet Bakanlığının merkez kuruluşunda geçici veya sürekli  takip eden otuz gün içinde, yeni üyelerin seçimi yapılır.”
                olarak çalıştırılacak hâkim ve savcıların muvafakatlarını alarak
                atama yetkisi Adalet Bakanına aittir.
                Adalet Bakanı Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun ilk
                toplantısında onaya sunulmak üzere, gecikmesinde sakınca
                bulunan hallerde hizmetin aksamaması için hâkim ve savcıları
                geçici yetki ile görevlendirebilir.
                I. Bütçe                                     MADDE 15- 2709 sayılı Kanunun 161 inci maddesi başlığıyla
                                                             birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
                A. Bütçenin hazırlanması ve uygulanması
                                                             “A. Bütçe ve kesinhesap
                MADDE 161. – Devletin ve kamu iktisadî teşebbüsleri dışın-
                daki kamu tüzelkişilerinin harcamaları, yıllık bütçelerle yapılır. MADDE 161- Kamu idarelerinin ve kamu iktisadî teşebbüsleri
                                                             dışındaki kamu tüzel kişilerinin harcamaları yıllık bütçelerle
                (Değişik: 29.10.2005-5428/3 md.) Mali yıl başlangıcı ile mer- yapılır.
                kezi yönetim bütçesinin hazırlanması, uygulanması ve kont-
                rolü kanunla düzenlenir.                     Malî  yıl  başlangıcı  ile  merkezi  yönetim  bütçesinin  hazırlan-
                                                             ması, uygulanması ve kontrolü ile yatırımlar veya bir yıldan
                Kanun, kalkınma planları ile ilgili yatırımlar veya bir yıldan  fazla sürecek iş ve hizmetler için özel süre ve usuller kanunla
                fazla sürecek iş ve hizmetler için özel süre ve usuller koyabilir. düzenlenir. Bütçe kanununa, bütçe ile ilgili hükümler dışında
                                                             hiçbir hüküm konulamaz.
                Bütçe kanununa, bütçe ile ilgili hükümler dışında hiçbir hü-
                küm konulamaz.                               Cumhurbaşkanı bütçe kanun teklifini, malî yılbaşından en az
                                                             yetmişbeş gün önce, Türkiye Büyük Millet Meclisine sunar.
                                                             Bütçe teklifi Bütçe Komisyonunda görüşülür. Komisyonun el-
                                                             libeş gün içinde kabul edeceği metin Genel Kurulda görüşülür
                                                             ve malî yılbaşına kadar karara bağlanır.

                                                             Bütçe kanununun süresinde yürürlüğe konulamaması halin-
                                                             de, geçici bütçe kanunu çıkarılır. Geçici bütçe kanununun da
                                                             çıkarılamaması durumunda, yeni bütçe kanunu kabul edilin-
                                                             ceye kadar bir önceki yılın bütçesi yeniden değerleme oranına
                                                             göre artırılarak uygulanır.

                                                             Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeleri, Genel Kurulda kamu
                                                             idare bütçeleri hakkında düşüncelerini her bütçenin görüşül-
                                                             mesi sırasında açıklarlar, gider artırıcı veya gelirleri azaltıcı
                                                             önerilerde bulunamazlar.

                                                             Genel Kurulda kamu idare bütçeleri ile değişiklik önergeleri,
                                                             üzerinde ayrıca görüşme yapılmaksızın okunur ve oylanır.
                                                             Merkezî yönetim bütçesiyle verilen ödenek, harcanabilecek
                                                             tutarın sınırını gösterir. Harcanabilecek tutarın Cumhurbaş-
                                                             kanlığı  kararnamesiyle  aşılabileceğine  dair  bütçe  kanununa
                                                             hüküm konulamaz.




           126  2017 ÇALIŞTAY RAPORU
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133