Page 128 - cumhurbaskanligi-sisteminde-idarenin-denetimi-calistay-raporu-ombudsmanlik
P. 128
CUMHURBAŞKANLIĞI SİSTEMİNDE İDARENİN DENETİMİ
Kurul kararlarına karşı yargı mercilerine başvurulamaz. Üyeler dört yıl için seçilir. Süresi biten üyeler bir kez daha se-
çilebilir.
Kurulun görevlerini yerine getirmesi, seçim ve çalışma usulle-
riyle itirazların Kurul bünyesinde incelenmesi esasları kanun- Kurul üyeliği seçimi, üyelerin görev süresinin dolmasından
la düzenlenir. önceki otuz gün içinde yapılır. Seçilen üyelerin görev süreleri
dolmadan Kurul üyeliğinin boşalması durumunda, boşalmayı
Adalet Bakanlığının merkez kuruluşunda geçici veya sürekli takip eden otuz gün içinde, yeni üyelerin seçimi yapılır.”
olarak çalıştırılacak hâkim ve savcıların muvafakatlarını alarak
atama yetkisi Adalet Bakanına aittir.
Adalet Bakanı Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun ilk
toplantısında onaya sunulmak üzere, gecikmesinde sakınca
bulunan hallerde hizmetin aksamaması için hâkim ve savcıları
geçici yetki ile görevlendirebilir.
I. Bütçe MADDE 15- 2709 sayılı Kanunun 161 inci maddesi başlığıyla
birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
A. Bütçenin hazırlanması ve uygulanması
“A. Bütçe ve kesinhesap
MADDE 161. – Devletin ve kamu iktisadî teşebbüsleri dışın-
daki kamu tüzelkişilerinin harcamaları, yıllık bütçelerle yapılır. MADDE 161- Kamu idarelerinin ve kamu iktisadî teşebbüsleri
dışındaki kamu tüzel kişilerinin harcamaları yıllık bütçelerle
(Değişik: 29.10.2005-5428/3 md.) Mali yıl başlangıcı ile mer- yapılır.
kezi yönetim bütçesinin hazırlanması, uygulanması ve kont-
rolü kanunla düzenlenir. Malî yıl başlangıcı ile merkezi yönetim bütçesinin hazırlan-
ması, uygulanması ve kontrolü ile yatırımlar veya bir yıldan
Kanun, kalkınma planları ile ilgili yatırımlar veya bir yıldan fazla sürecek iş ve hizmetler için özel süre ve usuller kanunla
fazla sürecek iş ve hizmetler için özel süre ve usuller koyabilir. düzenlenir. Bütçe kanununa, bütçe ile ilgili hükümler dışında
hiçbir hüküm konulamaz.
Bütçe kanununa, bütçe ile ilgili hükümler dışında hiçbir hü-
küm konulamaz. Cumhurbaşkanı bütçe kanun teklifini, malî yılbaşından en az
yetmişbeş gün önce, Türkiye Büyük Millet Meclisine sunar.
Bütçe teklifi Bütçe Komisyonunda görüşülür. Komisyonun el-
libeş gün içinde kabul edeceği metin Genel Kurulda görüşülür
ve malî yılbaşına kadar karara bağlanır.
Bütçe kanununun süresinde yürürlüğe konulamaması halin-
de, geçici bütçe kanunu çıkarılır. Geçici bütçe kanununun da
çıkarılamaması durumunda, yeni bütçe kanunu kabul edilin-
ceye kadar bir önceki yılın bütçesi yeniden değerleme oranına
göre artırılarak uygulanır.
Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeleri, Genel Kurulda kamu
idare bütçeleri hakkında düşüncelerini her bütçenin görüşül-
mesi sırasında açıklarlar, gider artırıcı veya gelirleri azaltıcı
önerilerde bulunamazlar.
Genel Kurulda kamu idare bütçeleri ile değişiklik önergeleri,
üzerinde ayrıca görüşme yapılmaksızın okunur ve oylanır.
Merkezî yönetim bütçesiyle verilen ödenek, harcanabilecek
tutarın sınırını gösterir. Harcanabilecek tutarın Cumhurbaş-
kanlığı kararnamesiyle aşılabileceğine dair bütçe kanununa
hüküm konulamaz.
126 2017 ÇALIŞTAY RAPORU