Page 202 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 202

13) Ancak, şikayet başvurusu üzerine inceleme ve araştırma
            süreci devam ederken 2/5/2014 tarihli ve 28988 sayılı Resmi Ga-
            zetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans
            Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Ku-
            rumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelikte
            Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’in 6. maddesi ile aynı Yönet-
            meliğin 25 inci maddesinin dördüncü fıkrası; “(4) Dikey geçiş ile li-
            sans programlarına yerleşen öğrencilerin diploma programından
            mezuniyet koşullarını sağlamaları halinde, lisans not ortalama-
            ları önlisans programında alarak lisans programında intibakı ya-
            pılan dersler ile lisans eğitimi sırasında aldığı dersler üzerinden
            hesaplanır.” şeklinde değiştirilmiş ve bahse konu değişiklik Yönetme-
            liğinin yayımı tarihinde yürürlüğe gireceği hüküm altına almıştır.

               14) Şikayetçinin idareye ve Kurumumuza başvurduğu tarih-
            te hakkında yapılan işlem her ne kadar mevzuata uygun olsa
            da, şikayetçinin talebinin reddini gerektirir mevzuat düzen-
            lemesinin hakkaniyete uygun olmadığı, nitekim inceleme ve
            araştırma süreci devam ederken Yükseköğretim Kurulu Baş-
            kanlığınca 2/5/2014 tarihli ve 28988 sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans
            Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal
            ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin
            Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile şika-
            yetçi ile benzer konumda bulunan öğrencilerin mağduriyetinin
            giderildiği ancak karar tarihi itibarıyla şikayet başvurucusu
            yönünden lehe olan bu düzenlemenin onun mağduriyetini gi-
            dermediği zira hukukun genel ilkeleri arasında sayılan ve yargı
            içtihatlarıyla da geliştirilen “İdari işlemlerin geriye yürümezliği
            ilkesi”ne göre ister bireysel olsun, isterse de düzenleyici nite-
            likte olsun, idari işlemlerin kural olarak tesis edildikleri tarih-
            ten daha eski bir tarihe yönelik olarak hüküm ve sonuç doğu-
            ramayacaklarının kabul edildiği bilinmekle, somut olayımızda
            idari işlemin geriye yürütülmesi bu ilkenin dayanağını ve ge-
            rekçesini oluşturan hukuk güvenliğine ve kamu düzeni istik-
            rarının korunmasına aykırılık teşkil etmeyeceği gibi aksine bu
            düzenlemenin şikayetçi için de uygulanmasının adalet ve hak-
            kaniyet ilkelerinin gereği olduğu ve şikayetçinin bu konudaki




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  197
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207