Page 232 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 232

Ancak Üniversite, Senato’nun konuya ilişkin takdir hakkını kulla-
            nırken kamu yararı ve eşitlik çerçevesinde bir değerlendirme yaptığı-
            na dair hiçbir somut gerekçe öne sürmediği gibi Senatoyu oluşturan
            üyelerin oylarının, özellikle karşı oyların, mahiyetinin Senato kararı-
            na yansıtılmadığı veya Kurumumuza iletilmediği de görülmektedir.
            Halbuki bunlar hem hukuki yönden hem de iyi yönetim ilkelerinden
            şeffaflık, hesap verilebilirlik ve kararların gerekçeli olması nedeniyle
            Senato’nun görevidir.
               27. Bahse konu şikayet başvurusunda ifade edildiği gibi 1/7/2013
            tarihinde yüksek şeref öğrencisi olarak diploma alıp mezun olan şi-
            kayetçinin, kendisi ile aynı tarihte okula başladığı öğrencilerden bir
            şekilde dönem uzatanların farklı bir diploma alma (Gazi Meslek Yük-
            sekokulu adıyla) şansı elde etmesi hukuki açıdan kişiler için bir fark
            yaratmamakla (her iki diploma da ön lisans diplomasıdır) beraber
            şikayetçinin algısı açısından bunun diğerlerine lehte ve avantajlı bir
            durum meydana getirmesi hukuka ve hakkaniyete aykırıdır. Statü ko-
            ruma nitelemesinin başvuran aleyhine yorumlanmaması genel hukuk
            ilkelerindendir.
               Diğer bir anlatımla şikayetçiye kıyasla dönem uzatarak mezun olan
            öğrencilerin, süresinde mezun olan öğrencilere göre “Uzaktan Eği-
            tim Meslek Yüksekokulu” diploması yerine “Gazi Üniversitesi Meslek
            Yüksekokulu” diploması verilerek bir nevi ödüllendirilmesi hukuka ve
            hakkaniyete aykırıdır. Sonuç olarak bahse konu Senato kararı, eşit ve
            adil olmayan bir zemin yaratmıştır.

               27. a. “Eşitlik İlkesi” Açısından Değerlendirme
               Gazi Üniversitesi Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulunun kapatı-
            larak devredilmesi ile ilgili yapılan idari işlemler tek başlarına hukuka
            aykırı olmasalar da özellikle diplomaların, kapatılan okulun devre-
            dildiği okul adıyla verilebilmesi, yukarıda adı geçen uluslararası mev-
            zuatta yer alan “herkesin ülkesinin kamu hizmetlerinden eşit olarak
            yararlanma hakkı vardır” ve “herkes, hukuk önünde eşittir ve hiç bir
            ayrımcılığa tabi tutulmaksızın hukuk tarafından eşit olarak korunma
            hakkına sahiptir” hükümlerine ve T. C. Anayasasında yer alan “idare
            makamlarının bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uy-
            gun olarak hareket etme zorunluluğuna” aykırıdır.






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  227
   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237