Page 234 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 234

olan, aynı süreçlerin yaşanmasıdır; birinin erken mezun olması, bir di-
            ğerinin geç mezun olması eşitliği bozacak bir durum yaratmamalıdır.
               27. b. “Hukuk Güvenliği” Açısından Değerlendirme

               Bu beklenti aynı zamanda hukuk güvenliği ilkesinin de bir gereği-
            dir. Hukuk güvenliği, yalnızca hukuk düzeninin değil, aynı zamanda
            belirli sınırlar içinde, bütün Devlet adına kamu görevlilerinin davra-
            nışlarının az çok önceden öngörülebilir olması anlamını taşır. Hukuki
            güvenlik sadece bireylerin Devlet faaliyetlerine duyduğu güveni değil,
            aynı zamanda yürürlükteki mevzuatın süreceğine duyulan güveni de
            içerir. Yani yapılan düzenlemelerde istikrar, belirlilik ve öngö-
            rülebilirlik ilkeleri göz önünde bulundurularak hukuki güven-
            lik sağlanır. Hukukun üstün olduğu ve böylece belirlilik, öngörü-
            lebilirlik ve istikrar ilkeleri ile hukuk güvenliğinin sağlandığı bir
            ülkede bireyler, haklı beklenti ile yönetimin bir düzenleyici işlemine
            veya bir taahhüdüne veya uzun süren bir uygulamasına güvenerek
            kendi çıkarlarına ya da lehlerine olan bir sonuca ulaşabileceklerini
            ümit edebilirler. İdareler yaptıkları düzenlemeler kapsamında kişile-
            rin haklı beklentilerini korumak zorundadırlar.

               Bir öğrencinin kayıt olduğu bir yüksekokuldan alacağı diplomanın,
            kendisi ile birlikte o yüksekokula aynı anda kayıt yaptıran diğer öğren-
            ciler tarafından alınacak diploma ile aynı olmasını beklemesi haklı bir
            beklentidir.
               27. c. Hakkaniyet Yönünden Değerlendirme
               Şikayetçi ile aynı tarihte okula başlayan öğrencilerden bir şekilde
            dönem uzatanların şikayetçiye kıyasla herhangi bir artı değer oluş-
            turmadan farklı bir diploma alabilme şansı elde etmesi aynı zamanda
            hakkaniyete de aykırıdır ve böylece yapılan idari işlem yerinde değil-
            dir. “Gazi Meslek Yüksekokulu” adıyla diploma alabilme durumu hu-
            kuki açıdan öğrenciler için bir fark yaratmamakla beraber şikayetçinin
            algısı açısından bunun diğerlerine lehte bir durum meydana getirmesi
            hakkaniyetli ve adil değildir. Üniversite yetkilisinden öğrenildiği üzere
            şikayetçiden 1 dönem sonra mezun olan 100 öğrenciden hiçbiri “Uzak-
            tan Eğitim” ibareli diploma almak için başvuruda bulunmamıştır. Bu
            bilgi, “Gazi Meslek Yüksekokulu” adıyla diploma almanın “Uzaktan
            Eğitim Yüksekokulu” adıyla diploma almaya kıyasla lehte bir durum
            yarattığına bir nevi kanıttır.



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  229
   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239