Page 323 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 323

15) Birleşmiş Milletler (BM) İnsan Hakları Evrensel Beyan-
            namesinin 21. maddesinin 2.fıkrasında, herkesin ülkesinin kamu
            hizmetlerinden eşit olarak yararlanma hakkı olduğu, Beyannamenin
            26. maddesinin 1. fıkrasında herkesin eğitim hakkına sahip oldu-
            ğu, yükseköğretimin, yeteneklerine göre herkese tam bir eşitlikle açık
            olması gerektiği,
               16)BM Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklara İlişkin Ulusla-
            rarası Sözleşmesinin 13. maddesinin 2. fıkrasının c bendinde,
            sözleşmeye taraf devletlerin, eğitim hakkının tam olarak gerçekleşti-
            rilmesi amacı ile yükseköğretimin kişisel yetenek temelinde herkese
            eşit derecede açık olması sağlanacağı hususunu kabul ettiğinin ifade
            edildiği,
               17) 2547 sayılı kanunun “Ana İlkeler “başlıklı 5.maddesinin
            “e” bendinde, yükseköğretimde imkan ve fırsat eşitliğini sağlayacak
            önlemler alınacağı,

               17.1)”Yükseköğretim Kurulunun Görevleri” başlıklı 7. Mad-
            desinin “e” bendinde, yükseköğretim kurumlarında eğitim   öğretim
            programlarının asgari ders saatlerini ve sürelerini, öğrencilerin yatay
            ve dikey geçişleriyle ve yüksekokul mezunlarının bir üst düzeyde öğ-
            renim yapmalarına ilişkin esasları Üniversitelerarası Kurulun da gö-
            rüşlerini  alarak  tespit  etmenin  Yükseköğretim  Kurulunun  görevleri
            arasında olduğu,
               17.2)”Yükseköğretime Giriş ve Yerleştirme” başlıklı 45.
            Maddesinin “a” fıkrasında  Yükseköğretim kurumlarına giriş ve
            yerleştirme işlemlerinin imkân ve fırsat eşitliğini sağlayacak tedbir-
            leri almak kaydıyla, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen usul
            ve esaslara göre yapılacağı, “e” fıkrasında önlisans mezunları için,
            ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu
            geçmeyecek şekilde Yükseköğretim Kurulunun kararı ile her yıl dikey
            geçiş kontenjanı ayrılabileceği,
               18) 6114 sayılı Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Baş-
            kanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 3. madde-
            sinin 2.fıkrasının “i” bendinde görev, yetki ve sorumluluk alanına
            giren konularda idari düzenlemeler yapmak ve kılavuzlar hazırlama-
            nın ÖSYM’nin görevleri arasında olduğu,  “Sınavlara  İlişkin  Hü-
            kümler” bölümünün “Genel İlkeler” başlıklı 7.maddesinin 7.



           318   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328