Page 379 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 379

“Bu Yönetmeliğin amacı, yurtiçinde eğitim veren yükseköğretim kurum-
            ları ile yurtdışında eğitim veren yükseköğretim kurumları arasında öğrenci
            ve öğretim elemanı değişim programının işleyişine ilişkin usul ve esasları
            düzenlemektir.” şeklindedir.

               Dayanak başlıklı 3 üncü maddesi;
               “Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanu-
            nunun 7 nci, 10 uncu ve 65 inci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.”
            şeklindedir.

               Öğretim elemanı hareketliliği kapsamı ve süresi başlıklı 24 üncü
            maddesi;

               “(1) Mevlana Değişim Programı Protokolü imzalayan yurtiçi ve yurtdışı
            yükseköğretim kurumlarında görev yapan tüm öğretim elemanları, öğre-
            tim elemanı hareketliliğine katılabilirler. Bu hareketlilik, bir yükseköğre-
            tim kurumunda görevli öğretim elemanın bir başka yükseköğretim kuru-
            munda gerçekleştireceği eğitim-öğretim faaliyetlerini kapsar.
               (2) Öğretim elemanı hareketliliği süresi, bir eğitim-öğretim yılı içinde
            bir defaya mahsus olmak üzere en az bir hafta, en çok üç ay olabilir.....”
            hükmüne yer verilmiştir.

               B. Kamu Denetçisi Serpil Çakın’ın Kamu Başdenetçisine
            Önerisi

               25) Kamu Denetçisi inceleme ve araştırması sonucunda, takdir yet-
            kisini anayasal eşitlik ilkesine aykırı olarak kullanan Akdeniz Üniver-
            sitesi Rektörlüğü’ne şikayet konusu işlemin iptal edilmesi ve şikayetçi-
            nin Mevlana Değişim Programına katılımının sağlanması hususunda
            tavsiye kararı verilmesi önerisinde bulunmuştur.
               C. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
            dirme
               26) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununa göre Yükseköğretimin
            amacı Yükseköğretim kurumları olarak yüksek düzeyde bilimsel çalış-
            ma ve araştırma yapmak, bilgi ve teknoloji üretmek, bilim verilerini
            yaymak, ulusal alanda gelişme ve kalkınmaya destek olmak, yurt içi ve
            yurt dışı kurumlarla işbirliği yapmak suretiyle bilim dünyasının seç-
            kin bir üyesi haline gelmek, evrensel ve çağdaş gelişmeye katkıda bu-
            lunmaktır. Bu doğrultuda öğretim elemanlarının bilgisini, görgüsünü




           374   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384