Page 628 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 628
işlenmesinin gerek öğrenciler gerekse Üniversite açısından ortaya çı-
kardığı sorunlar açıktır. Bahsekonu sorunların aşılması amacıyla YÖK
tarafından üniversitelere gönderilen 23/09/2013 tarih ve 7153 sayılı
yazıda tamamlama için belirlenen derslerde üniversite senatosu ta-
rafından en fazla %30 oranında değişiklik yaparak İngilizce derslerin
yerine Türkçe derslerin konulması önerildiği, ayrıca fakülte onayıyla
İngilizce derslerin yerine öğrencilerin aynı adlı dersi Türkçe eğitim
veren bir devlet üniversitesinin Mühendislik Fakültesinden alabile-
cekleri ve ders notunu kayıtlı oldukları üniversitede saydırabilecekleri
görülmüştür. Nitekim, Üniversite’den alınan yazıda YÖK’ün Üniversi-
teyi muhatap 28/04/2014 tarih ve 19052 sayılı yazısıyla Mühendislik
Tamamlama Programı öğrencilerinin “özel öğrenci statüsünde” eşde-
ğer üniversitelerden ders almalarının sağlanmasına izin verdiği belir-
tilmiştir.
19) Belirtilen çerçevede, Gazi Üniversitesinde kayıtlı Mühendislik
Tamamlama öğrencilerinin fark dersleri belirlenirken İngilizce olan
derslerin % 30 oranında Türkçe olan derslerle değiştirilmesi ve kalan
derslerin de öğrenciler tarafından diğer devlet üniversitelerinden özel
öğrenci olarak alınmasının yolunun açıldığı görülmüştür. Bu itibarla,
Gazi Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edilen “Gazi Üniversitesi
Mühendislik Tamamlama Programı Esasları”nın 6 ncı maddesinde yer
alan “... Ayrıca, bir başka fakülte ya da kurumdan da özel öğrenci sta-
tüsünde ders alınmaz.” hükmünün iptal edilmesi gerekli görülmüştür.
20) Diğer taraftan, şüphesiz 2006 yılından sonra yeniden uygula-
maya konulabilen Mühendislik Tamamlama Programında mümkün
olduğunca fazla öğrencinin üniversitelere yerleştirilmesinin amaçlan-
ması önemlidir. Bununla birlikte, Üniversitelerin kendi diplomaları-
nı taşıyarak çalışma hayatına atılacak adaylarına kendi belirledikleri
bilimsel standartlarda eğitim vermek yönünde irade göstermelerinin
ve mezunları arasında farklılığa yol açabilecek uygulamalardan kaçın-
malarının haklılığı da yadsınmamalıdır. Bu çerçevede, Gazi Üniversite-
sinin akademik çevrelerde elde ettiği önemli konum da göz önüne alın-
dığında, eğitim dilinin %30’undan fazlası İngilizce olan bölümlerine
Mühendislik Tamamlama Progamı kontenjanı ayrılmasının isabetten
uzak olduğu düşünülmektedir. Zira böyle bir uygulama temel mühen-
dislik derslerinden oluşması amaçlanan müfredatın sırf Türkçe olma-
sı amacıyla değiştirilmesini ve mezun olduklarında Gazi Üniversitesi
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 623