Page 628 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 628

işlenmesinin gerek öğrenciler gerekse Üniversite açısından ortaya çı-
            kardığı sorunlar açıktır. Bahsekonu sorunların aşılması amacıyla YÖK
            tarafından üniversitelere gönderilen 23/09/2013 tarih ve 7153 sayılı
            yazıda tamamlama için belirlenen derslerde üniversite senatosu ta-
            rafından en fazla %30 oranında değişiklik yaparak İngilizce derslerin
            yerine Türkçe derslerin konulması önerildiği, ayrıca fakülte onayıyla
            İngilizce derslerin yerine öğrencilerin aynı adlı dersi Türkçe eğitim
            veren bir devlet üniversitesinin Mühendislik Fakültesinden alabile-
            cekleri ve ders notunu kayıtlı oldukları üniversitede saydırabilecekleri
            görülmüştür. Nitekim, Üniversite’den alınan yazıda YÖK’ün Üniversi-
            teyi muhatap 28/04/2014 tarih ve 19052 sayılı yazısıyla Mühendislik
            Tamamlama Programı öğrencilerinin “özel öğrenci statüsünde” eşde-
            ğer üniversitelerden ders almalarının sağlanmasına izin verdiği belir-
            tilmiştir.
               19) Belirtilen çerçevede, Gazi Üniversitesinde kayıtlı Mühendislik
            Tamamlama öğrencilerinin fark dersleri belirlenirken İngilizce olan
            derslerin % 30 oranında Türkçe olan derslerle değiştirilmesi ve kalan
            derslerin de öğrenciler tarafından diğer devlet üniversitelerinden özel
            öğrenci olarak alınmasının yolunun açıldığı görülmüştür. Bu itibarla,
            Gazi Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edilen “Gazi Üniversitesi
            Mühendislik Tamamlama Programı Esasları”nın 6 ncı maddesinde yer
            alan “... Ayrıca, bir başka fakülte ya da kurumdan da özel öğrenci sta-
            tüsünde ders alınmaz.” hükmünün iptal edilmesi gerekli görülmüştür.
               20) Diğer taraftan, şüphesiz 2006 yılından sonra yeniden uygula-
            maya  konulabilen  Mühendislik  Tamamlama Programında  mümkün
            olduğunca fazla öğrencinin üniversitelere yerleştirilmesinin amaçlan-
            ması önemlidir. Bununla birlikte, Üniversitelerin kendi diplomaları-
            nı taşıyarak çalışma hayatına atılacak adaylarına kendi belirledikleri
            bilimsel standartlarda eğitim vermek yönünde irade göstermelerinin
            ve mezunları arasında farklılığa yol açabilecek uygulamalardan kaçın-
            malarının haklılığı da yadsınmamalıdır. Bu çerçevede, Gazi Üniversite-
            sinin akademik çevrelerde elde ettiği önemli konum da göz önüne alın-
            dığında, eğitim dilinin %30’undan fazlası İngilizce olan bölümlerine
            Mühendislik Tamamlama Progamı kontenjanı ayrılmasının isabetten
            uzak olduğu düşünülmektedir. Zira böyle bir uygulama temel mühen-
            dislik derslerinden oluşması amaçlanan müfredatın sırf Türkçe olma-
            sı amacıyla değiştirilmesini ve mezun olduklarında Gazi Üniversitesi




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  623
   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633