Page 213 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 213

c) Şikayetçinin devlet memuru olması sebebiyle farklı muameleye
            tabi tutulup derslere devam mecburiyeti konusunda bir istisnaya yer
            verilmesi Anayasada tarif bulan eşitlik ilkesine de ters düşmektedir.
            Anayasada yer alan eşitlik ilkesi aynı durun1da olanlar arasında eşit
            işlem görmeyi ya da ayrım gözetilmemesini öngörmektedir. Ayrıca
            eşitlik ilkesi gereği devlet organları ve idare makamları kişi veya ku-
            rumlara eşit işlem yapmak yükümlülüğündedir.

               Eşitlik ilkesinin değerlendirilmesinde, aynı veya benzer gerekçeler-
            le aynı durumda olan kişi veya topluluklara istisna tanınıp tanınmadı-
            ğı temel kriter olarak ele alınmalıdır. Bu kritere göre aynı veya benzer
            gerekçelerle aynı durumda olan bir kısım kişi veya topluluğa istisna
            tanınmış olsaydı devlet memuru olan şikayetçiye de istisna tanınması
            gerecekti. Ancak Ankara Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğ-
            retim Yönetmeliği hükümlerinde yarıyıl/yıl sonu sınavlarına katılabil-
            mek için devam mecburiyeti şartı, ayrım yapılmaksızın tüm öğrenciler
            için geçerli bir ön şart olarak konulmuş ve herhangi bir istisnaya yer
            verilmemiştir. Bu çerçevede devlet memuru olan şikayetçiye bu sebep-
            le bir istisna getirilmesi diğer öğrenciler için eşitsizlik yaratacaktır.
            Dolayısıyla üniversite öğrencisi şikayetçiye sırf devlet memuru olması
            nedeniyle devamsızlıkla ilgili istisna getirilmemesi anayasanın eşitlik
            ilkesine uygundur.
               Tüm bu hususlar çerçevesinde şikayet konusu işlemde hukuka aykı-
            rılık bulunmamaktadır.
               II) Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yönünden

               11)  Örgün eğitim türü, öğrencilerin, eğitim - öğretim süresince
            ders ve uygulamalara devam etme zorunluluğunda oldukları bir eği-
            tim - öğretim türüdür. Doktrinde de örgün eğitim yapan tüm öğre-
            tim kurumlarında öğrencilerin başarılı olabilmesi için derslere devam
            etmelerinin önemli bir unsur olduğu, öğrencilerin derse devamsızlık
            yapmalarının öğrenme performansını olumsuz etkilediği, ayrıca eği-
            tim kademesinin arttıkça devam ile başarı arasındaki ilişkinin arttığı-
            na yönelik araştırma sonuçlarının bulunduğu  belirtilmektedir
                                                         1




            1  Zeynel Kablan, “Öğretmen Adaylarının Derse Devamının Öğrenme Başarısına Etkisi” , Pamukkale
            Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,Yıl 2009 (1) 25.Sayı s.22 ·



           208   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218