Page 367 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 367
a) Şikayet başvurusunda bulunan ...’nin 4/9/2012 tarihinde ger-
çekleştirilen ve kendisinin de katıldığı Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetiş-
kin Eğitimi Ana Bilim Dalı Yetişkin Eğitimi Doktora Programı mülakat
sınavı neticesinde başarısız sayılması işleminin iptali ve yürütmesinin
durdurulması istemi ile açmış olduğu davada, Ankara 11 inci İdare
Mahkemesinin 22/3/2013 tarihli ve 2012/1789 Esas sayılı kararı ile
dava konusu işlemin yürütmesinin durdurulmasına, 20/6/2013 tarih-
li ve 2013/932 Karar No.lu kararıyla da dava konusu işlemin iptaline
karar verilmiş olup temyiz aşamasında olan kararın henüz kesinleş-
mediğini,
b) Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünden alınan
16/8/2013 tarihli ve 3296 sayılı yazıda, Ankara 11 inci İdare Mahke-
mesi tarafından alınan yürütmenin durdurulması kararının karar ge-
rekçesine uygun olarak uygulanması çerçevesinde, ilgili mahkeme ka-
rarının gerekçesinde söz konusu kararın, davacının doğrudan doktora
programına kabul edilmesi anlamına gelmediği, idarece kararda belir-
lenen eksikliklerin giderilerek davacı için ayrı bir mülakat yapılarak
tekrar değerlendirme yapılabileceği belirtildiğinden, Enstitü Yönetim
Kurulunun 24/4/2013 tarihli ve 274 sayılı kararı ile şikayetçinin yeni-
den mülakat sınavına alınmasına karar verildiğini,
c) Şikayetçinin sınav jürisi tarafından belirlenen 31/5/2013 ta-
rihindeki sınava Ankara dışında bulunduğundan katılamayacağını,
ancak 5 6/6/2013 tarihinde sözlü sınava katılabileceğini sözlü olarak
bildirdiğini, bunun üzerine kendi isteği ve yazılı beyanı ile 5/6/2013
tarihinde mülakat sınavına alındığını,
ç) Söz konusu mülakat sınavının, Ankara Üniversitesi Lisansüstü
Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 7 ve 8 inci maddelerinde belirtilen
usule uygun olarak gerçekleştirildiğini,
d) Şikâyetçinin mülakat sınavında sorulacak soruların içeriği ve
kapsadığı konular ile ilgili belirttiği üç seçim kriterinin akademik ge-
lenekler ve ölçme değerlendirme gelenekleriyle bağdaşmadığını, sözlü
sınavda adayların bir bütün olarak değerlendirildiğini, sözlü sınavı-
nın işlevinin de bu olduğunu, bu nedenle soruları ayrıştırmaya gerek
bulunmadığını, mülakata girecek adaylara ayrı ayrı soruların formüle
edilmesinden ziyade tüm ölçütleri kapsayıcı sorular yöneltildiğini,
362 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU