Page 368 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 368
e) Söz konusu mülakatta, adaya 3 tanesini cevaplandırması kaydıy-
la 6 soru yöneltildiği, bu 6 soru içerisinden adayın “Neoliberal politika-
ların yetişkin eğitimine etkisini tartışınız?”, “Mezirow’un dönüştürü-
cü öğrenme kuramını açıklayınız?” ve “Yetişkinin toplumsal rolünün
yetişkin öğrenmesine etkisini tartışınız?” başlıklı 3 soruyu seçtiğinin
tespit edildiğini ve adayın bu sorulara verdiği cevapların sınav tutana-
ğında yer aldığını,
f) Şikâyetçinin yapılan mülakat sınavı sonucunda; puanının [Ya-
bancı Dil: 72,5, ALES; 80.143 (%50: 40,07); Not ortalamasının 90,73
(%20: 18,146); Mülakat Sınavı 15 (%30=4,5)]= 62,71 olduğunu,
g) Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı Yetişkin
Eğitimi Doktora Programı kontenjan sayısının 5 olduğu, yapılan mü-
lakat sınavı sonucuna göre, yapılan genel sıralamada adayın 15 inci sı-
rada yer aldığının anlaşıldığı ve sonucun şikâyetçiye de bildirildiğinin
tespit edildiğini,
ğ) Şikâyetçinin, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü ta-
rafından adı geçen hakkında tesis edilen işlemlere karşı bir üst makam
olan Ankara Üniversitesi Rektörlüğüne yaptığı başvuruların 2577 sa-
yılı İdari Yargılama Usul Kanunun “Üst makamlara Başvurma” başlıklı
11 inci maddesi hükmü çerçevesinde yapılan bir başvuru olduğu baş-
vurunun reddi üzerine şikâyetçi tarafından açılmış herhangi bir dava
olmadığının tespit edildiğini, belirtmektedir.
C. Olaylar
5) Şikâyet başvuru dilekçesindeki olaylar özetle şöyledir:
a) Şikâyetçi, 4/9/2012 tarihinde gerçekleştirilen Yaşam Boyu Öğ-
renme ve Yetişkin Eğitimi Ana Bilim Dalı Yetişkin Eğitimi Doktora
Programı mülakat sınavına girmiş ve 5 adayın kabul edileceği doktora
programında 15 inci olarak elenmiştir.
b) Şikayetçi, bunun üzerine Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eği-
timi Ana Bilim Dalı Yetişkin Eğitimi Doktora Programı mülakat sınavı
neticesinde başarısız sayılması işleminin iptali ve yürütmesinin dur-
durulması istemi ile yargı yoluna başvurmuştur.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 363