Page 459 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 459

ve daha sonra da takdir yetkisinin kanunî sınırlar içerisinde kullanı-
            lıp kullanılmadığıdır. Takdir yetkisinin kullanımı idarenin keyfi dav-
            ranması anlamına gelmeyip, idare takdir yetkisinde tamamen serbest
            değildir. İdarî makamlara tanınan takdir yetkisi, yürütülen idarî faa-
            liyetin gerekleri ya da aynı anlama gelebilecek hizmetin gerekleri ve
            kamu yararıyla sınırlıdır. Bu bağlamda idari makamlar takdir yetkisini
            kullanırken, kamu yararı amacı doğrultusunda, hizmetin gereklerine
            uygun olarak, yasal sınırlar içerisinde hareket etmekle yükümlüdür.
               İdarenin bireysel işlem yapma yetkisine sahip olduğu yerde düzen-
            leme yetkisine de sahip olduğu, düzenleyici işlemin idarenin takdir
            yetkisinin doğal bir sonucu olduğu, bu düzenlemenin benzer olaylar-
            da idarenin yetkisini eşit şekilde uygulamak üzere baştan yapılan bir
            tespit olduğu, bu yetkinin aynı zamanda hizmetin yürütülmesi ve de-
            vamının sağlanması açısından da bir gereklilik olduğu kabul edilmek-
            tedir.

               15) ÖSYM’nin yapmış olduğu sınavlarda, farklı unvanlardaki per-
            soneline farklı görev vermesine ilişkin yaptığı düzenleyici işlemini
            oluşturan “ÖSYM Sınav Görevlilerini Belirleme, Atama ve Ücret Öde-
            me İlkeleri”nin, 6114 sayılı yasanın verdiği yetki çerçevesinde gerçek-
            leştiği, aynı unvanlı personele aynı görevin verildiği, çok sayıda per-
            sonelin başvuru yapması durumunda önceden belirlenmiş objektif
            sıralama kriterlerine yer verildiği anlaşılmakla, bu konuda idarenin
            uygulamasında hukuka aykırılık tespit edilememiştir.
               Öte yandan şikayetçilerin, 2547 sayılı Kanunun “Tanımlar” başlıklı
            genel hükümlerinin yer aldığı 3/p maddesinde uzmanların, araştırma
            görevlileri ile birlikte aynı başlık altında öğretim yardımcıları olarak
            tanımlanmasından bahisle her iki kadronun da aynı haklara sahip ol-
            ması yönündeki beklentisinin Kanunun
               33. maddesinde her iki unvan için düzenlenen farklı görev tanım-
            ları karşısında yerinde olmadığı düşünülmekle;  farklı görev tanımla-
            rına sahip olan ve dolayısıyla farklı hak ve yükümlülüklerle donatılan
            uzman ve araştırma görevlilerine ÖSYM tarafından sınavlarda farklı
            görev verilmesinde hakkaniyete de aykırılık görülmemiştir.









           454   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464