Page 488 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 488

adalet ilkeleriyle bağdaşmayacak surette sınırlayan siyasal, ekonomik
            ve sosyal engelleri kaldırmaya, insanın maddî ve manevî varlığının
            gelişmesi için gerekli şartları hazırlamaya çalışmaktır.”, 27 nci mad-
            desinde, “Herkes bilim ve sanatı serbestçe öğrenme... hakkına sahip-
            tir...”,  42’inci maddesinde,  “Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından
            yoksun bırakılamaz. Öğrenim hakkının kapsamı kanunla tespit edilir
            ve düzenlenir.” hükümleri yer almaktadır.

               15. Birleşmiş Milletler (BM) İnsan Hakları Evrensel Beyan-
            namesinin 26 ncı maddesinin birinci fıkrasında, herkesin eğitim
            hakkına sahip olduğu, Yükseköğretimin, yeteneklerine göre herkese
            tam bir eşitlikle açık olması gerektiği belirtilmiştir.
               16. 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun “Fakülte Kurulu”
            başlıklı 17 nci maddesinin (b) bendinin 1 numaralı alt bendin-

            de, “Fakültenin, eğitim  öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyet-
            leri ve bu faaliyetlerle ilgili esasları, plan, program ve eğitim öğretim
            takvimini kararlaştırmak,” Fakülte Kurulu’nun görevleri arasında yer
            almaktadır.  “Fakülte Yönetim Kurulu” başlıklı 18 inci madde-
            sinin (b) bendinin 2 numaralı alt bendinde “Fakültenin eğitim
            öğretim, plan ve programları ile takvimin uygulanmasını sağlamak”
            5 numaralı alt bendinde, “Öğrencilerin kabulü, ders intibakları ve
            çıkarılmaları ile eğitim öğretim ve sınavlara ait işlemleri hakkında ka-
            rar verme yetkisinin” Fakülte Yönetim Kurulu’nda olduğu hükme bağ-
            lanmıştır.
               17) 24.04.2010 tarih ve 27561 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak
            yürürlüğe giren Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans
            Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal
            ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin
            Yönetmeliğin  16 ncı maddesinin 6 ncı fıkrasında “Öğrencinin çift
            anadal programında alması gereken dersler ve kredileri Yükseköğretim
            Kurulu tarafından belirlenen Yükseköğretim Alan Yeterlilikleri dikka-
            te alınarak ilgili bölümlerin ve fakülte kurullarının önerisi üzeri-
            ne senatonun onayı ile belirlenir. İlgili çift anadal lisans programının,
            öğrencinin programın sonunda asgari olarak kazanması gereken bilgi,
            beceri ve yetkinliklere göre tanımlanmış öğrenim kazanımlarına sahip
            olmasını sağlayacak şekilde düzenlenmesi gerekir.” 17 nci maddenin 7
            nci fıkrasında “Anadal diploma programından mezuniyet hakkını elde





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  483
   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493