Page 488 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 488
adalet ilkeleriyle bağdaşmayacak surette sınırlayan siyasal, ekonomik
ve sosyal engelleri kaldırmaya, insanın maddî ve manevî varlığının
gelişmesi için gerekli şartları hazırlamaya çalışmaktır.”, 27 nci mad-
desinde, “Herkes bilim ve sanatı serbestçe öğrenme... hakkına sahip-
tir...”, 42’inci maddesinde, “Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından
yoksun bırakılamaz. Öğrenim hakkının kapsamı kanunla tespit edilir
ve düzenlenir.” hükümleri yer almaktadır.
15. Birleşmiş Milletler (BM) İnsan Hakları Evrensel Beyan-
namesinin 26 ncı maddesinin birinci fıkrasında, herkesin eğitim
hakkına sahip olduğu, Yükseköğretimin, yeteneklerine göre herkese
tam bir eşitlikle açık olması gerektiği belirtilmiştir.
16. 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun “Fakülte Kurulu”
başlıklı 17 nci maddesinin (b) bendinin 1 numaralı alt bendin-
de, “Fakültenin, eğitim öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyet-
leri ve bu faaliyetlerle ilgili esasları, plan, program ve eğitim öğretim
takvimini kararlaştırmak,” Fakülte Kurulu’nun görevleri arasında yer
almaktadır. “Fakülte Yönetim Kurulu” başlıklı 18 inci madde-
sinin (b) bendinin 2 numaralı alt bendinde “Fakültenin eğitim
öğretim, plan ve programları ile takvimin uygulanmasını sağlamak”
5 numaralı alt bendinde, “Öğrencilerin kabulü, ders intibakları ve
çıkarılmaları ile eğitim öğretim ve sınavlara ait işlemleri hakkında ka-
rar verme yetkisinin” Fakülte Yönetim Kurulu’nda olduğu hükme bağ-
lanmıştır.
17) 24.04.2010 tarih ve 27561 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak
yürürlüğe giren Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans
Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal
ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin
Yönetmeliğin 16 ncı maddesinin 6 ncı fıkrasında “Öğrencinin çift
anadal programında alması gereken dersler ve kredileri Yükseköğretim
Kurulu tarafından belirlenen Yükseköğretim Alan Yeterlilikleri dikka-
te alınarak ilgili bölümlerin ve fakülte kurullarının önerisi üzeri-
ne senatonun onayı ile belirlenir. İlgili çift anadal lisans programının,
öğrencinin programın sonunda asgari olarak kazanması gereken bilgi,
beceri ve yetkinliklere göre tanımlanmış öğrenim kazanımlarına sahip
olmasını sağlayacak şekilde düzenlenmesi gerekir.” 17 nci maddenin 7
nci fıkrasında “Anadal diploma programından mezuniyet hakkını elde
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 483