Page 490 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 490
Yönetimi Bölümü’nde çift anadal yaptığı, çift anadalını yaparken; Si-
yaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümüne ait “0101412 kodlu AB ve
Türkiye” dersinin “0301507 kodlu AB Kurum ve Politikaları” çiftana-
dal dersinin yerine sayılması için verdiği dilekçenin Fen Edebiyat Fa-
kültesi’nin 25/06/2013 tarih ve 2013/24 numaralı Fakülte Yönetim
Kurul Kararıyla uygun bulunduğu, ancak bu dersten muafiyetinin de
kabul edilmediği iddiasıyla ilgili Kamu Başdenetçisince 11/09/2014
tarihinde bilirkişi incelemesine karar verilmesi üzerine bilirkişi ola-
rak belirlenen Ankara Üniversitesi Avrupa Toplulukları Araştırma ve
Uygulama Merkezi (ATAUM)’da öğretim üyesi olarak görev yapan ve
Avrupa Birliği alanında uzman Doç. Dr. Erdem Denk tarafından
düzenlenen raporda; başvuruya konu “0101412 kodlu AB ve Türki-
ye” ve “0301507 kodlu AB Kurum ve Politikaları” derslerinin hem ge-
nel mantıkları itibariyle hem de dosyada yer alan ayrıntılı programları
dikkate alındığında birbirinden bağımsız iki ayrı akademik çalışma ve
eğitim konusu ile ilgili oldukları. İki derste de ayrı/farklı çalışma alan-
larına ilişkin genel ve temel formasyonla bilgi sağlandığı. Bahsi geçen
derslerin nesnel akademik kriterler çerçevesinde birbiriyle eşdeğer
olmadıkları belirtildiğinden, yapılan işlemde yukarıda 16. paragrafta
yazılı mevzuat ve uygulamaya bir aykırılık tespit edilemediği, bunun
başvuran tarafından da öne sürülmediği, dosyada bununla ilgili bulgu
ve bilgiye rastlanmadığı, diğer yönden uzman bilirkişinin oluşa uygun,
yeterli ve kanaat verici mütalaası da gözetildiğinde başvuranın aldığı
“AB Kurum ve Politikaları” dersi ile ilgili işlemde hukuka ve hakkani-
yete aykırılık tespit edilememiştir.
22) Öte yandan, öğrencinin çift anadal programına başlarken 24
derslik bir ders havuzundan sorumlu olacağını bilerek girdiği ve ken-
disiyle aynı dönemde anadalı sosyoloji olup çift anadal programına
başlayan öğrencilerin de aynı sayıda dersten sorumlu olduğu ve eşit
uygulama yapıldığı göz önüne alındığında, belirlenen ders havuzunu
tamamlamasının hukuka ve hakkaniyete uygun olduğu; bu çerçevede
ders havuzunun daraltılmasıyla ilgili talebinin yerinde olmadığı anla-
şılmıştır.
23. Şikayetçinin Üniversite tarafından yapılan uygulamalar nede-
niyle uğradığını ileri sürdüğü maddi ve manevi zararlarının tazmini
isteminin; ilgili idarenin sorumluluk hukuku kuralları çerçevesinde
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 485