Page 555 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 555

idarece yapılan işlemlerin hukuka ve hakkaniyete uygun olduğundan
            bahisle şikayetin reddi yönünde öneride bulunmuştur.
               C. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
            dirme ve Gerekçe
               22) Yukarıda 15,16,17,18,19 ve 20 inci paragraflarda belirtilen
            mevzuat hükümleri, 3 ve 4 üncü paragraflarda belirtilen şikayetçinin
            iddiaları,  5  ve  6  ıncı  paragraflarda  belirtilen  idarenin  konu  ile  ilgili
            açıklamaları birlikte ele alındığında;

               23)  Şikayetçinin velisi olduğu ... 17, 18, 19 uncu paragraflarda
            kayıtlı mevzuat hükümleri doğrultusunda 28 Kasım 2013’te yapılan
            Milli Eğitim Bakanlığı’nın Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş Sı-
            navında (TEOG) 8. Sınıf 1. Dönem Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi
            Ortak sınavına girmiştir. Öğrencinin sınav sonucunun ortaöğretime
            yerleştirilmesinde önemli bir rol oynayacak olması sebebiyle babası ve
            yasal temsilcisi olan ... Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden aldığı
            görüşle birlikte sınavdaki zekatla ilgili B kitapçığının 10 uncu sorusu-
            nun doğru cevabının (D) seçeneği olarak değiştirilmesi veya sorunun
            iptal edilmesi talebiyle MEB’e başvuruda bulunmuş, ancak söz konusu
            başvurusu olumsuz yanıtlanması üzerine aynı taleplerini yenileyerek
            09.01.2014 tarihinde Kurumumuza başvurduğu sabittir.

               24) Söz konusu sorunun temelini oluşturan zekat konusunun 8
            inci sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kitabının “Zekât, Hac ve Kurban
            ibadeti” 2 inci ünitesinde;
               “Zekatın bir ibadet olduğu için verirken niyet edilmelidir. Zekatın,
            Allah için verildiği kesinlikle bilinmelidir. Zekât verilecek malın veya
            paranın, fakirin hakkı olduğu bilinmeli ve onu minnet altında bıraka-
            cak, incitecek davranışlardan kaçınılmalıdır. Allah Kur’an “da yoksul-
            lara karşı şefkatli olunması gerektiğini bir ayette şöyle dile getirmiştir:
            Öyleyse yetimi sakın üzme. İsteyeni sakın azarlama.” s.37
               olarak yer aldığı tespit edilmiştir.

               Bu bağlamda, sorunun öğretim programı sırasında kullanılan ki-
            tapta yer alan ifade ve kazanımlar çerçevesinde yöneltildiği, öğrencile-
            rin sorumlu oldukları kaynağın dışına çıkılmadığı sabittir.







           550   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560