Page 551 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 551

göründüğünü belirterek MEB tarafından yayınlanan cevap anahtarı-
            nın gözden geçirilmesi ve doğru şıkkın belirlenmesi veya sorunun iptal
            edilmesi talebiyle 09.01.2014 tarihinde Kurumumuza başvurmuştur.
                 D. Kamu Denetçisi Serpil Çakın’ın İnceleme ve Araştırma
            Bulguları
               13) İnceleme ve araştırma sürecinde şikayet edilen idare olan Milli
            Eğitim Bakanlığı’ndan, konuya ilişkin görüşlerini şikayetçiye ayrıntılı
            bir raporla iletmesinden ötürü bilgi belge isteme ihtiyacı doğmamıştır.

                 Bununla birlikte, yetkili ve görevli kurum nezdinde yapılan araştır-
            mada sorunun değerlendirilerek oluşturulacak görüşün Kurumumuza
            bildirilmesi talep edilmiş, anılan Kurum 05.02.2014 tarih ve 101 sayılı
            yazıyla görüşünü bildirmiştir.
               14) Sınava giren 8 inci sınıf öğrencilerinin yaşı göz önünde bulun-
            durularak, zekat konusunun anılan sınavdaki soruluş biçiminin dini
            esaslar ve ölçme değerlendirme teknikleri bakımından uygun olup ol-
            madığının belirlenebilmesi amacıyla 15.04.2014 tarih ve 3317 sayılı
            yazımızla Ankara Üniversitesi’nden görüş talep edilmiştir.
                 Ankara Üniversitesi’nin 06.05.2014 tarih ve 28566 sayılı cevabi ya-
            zısı ekinde Üniversitenin İlahiyat Fakültesinin Felsefe ve Din Bilimleri
            Din Eğitimi Öğretim Üyelerince hazırlanan görüş raporu Kurumumu-
            za iletilmiştir.
                 Kurumumuza iletilen bilgi ve belgelerle birlikte şikayet dosyası içe-
            risinde yer alan evraklar incelenmiş, elde edilen bilgiler, geçerli mevzu-
            at hükümleri değerlendirilerek iş bu rapor hazırlanmıştır.

               III.   HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE

               A. İlgili Mevzuat
               15) Anayasanın 5 inci maddesinde, Devletin temel amaç ve gö-
            revleri, “...kişinin temel hak ve hürriyetlerini, sosyal hukuk devleti ve
            adalet ilkeleriyle bağdaşmayacak surette sınırlayan siyasal, ekonomik
            ve sosyal engelleri kaldırmaya, insanın maddî ve manevî varlığının
            gelişmesi için gerekli şartları hazırlamaya çalışmaktır.”, 27 nci mad-
            desinde, “Herkes bilim ve sanatı serbestçe öğrenme... hakkına sahip-
            tir...”,  42’inci maddesinde,  “Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından




           546   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556