Page 556 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 556
25) Şikayetçinin MEB’e ilettiği dilekçesi üzerine anılan Bakanlık
tarafından hazırlanan Bilimsel Doğruluk Raporunun Din Kültürü ve
Ahlak Bilgisi Akademik İnceleme Komisyonu ile Din Kültürü ve Ahlak
Bilgisi Çalışma Grubu tarafından incelendiği tespit edilmiştir. Millî
Eğitim Bakanlığı Merkezi Sistem Sınav Yönergesi’nin 6 ncı mad-
desinin (a) bendinin 2 nci fıkrasında “Genel Müdürlük gerekli hallerde
akademik komisyonlar oluşturmak suretiyle soruların bilimsellik, dil,
anlatım, seviyeye ve ölçme tekniğine uygunluğu bakımından incele-
mesini yaptırır” hükmü uyarınca, yapılan itiraz sonucunda ilgili idare
tarafından incelemenin mevzuata uygun olarak gerçekleştirildiği tes-
pit edilmiştir.
26) Öte yandan, sorunun dini esaslar çerçevesinde incelenmesi
amacıyla yapılan araştırmada “sorudaki doğru seçeneğin “A” seçeneği
olduğu, çünkü bu seçenekte zekat verenin nasıl davranması gerekti-
ğiyle ilgili yönlendirmenin yer aldığı, ancak söz konusu ayetin zekatın
farz kılınmasından önce (Mekke döneminde) inmiş olması nedeniyle
doğrudan zekatla değil, genel sadaka ilkesiyle ilgili olduğu” belirtilmiş-
tir.
27) Sorunun 8 inci sınıf öğrencilerinin yaşı göz önünde bulundu-
rularak dini esaslar ve ölçme değerlendirme teknikleri bakımından de-
ğerlendirilmesi amacıyla görüşü talep edilen Ankara Üniversitesi’nden
alınan raporda ise “öğrenme alanı ve ünite kazanımları bakımından
incelendiğinde söz konusu sorunun 8. Sınıf ibadet öğrenme alanın-
da yer alan “Zekât, Hac ve Kurban ibadeti” ünitesi içerisinde yer alan
“Paylaşma ve yardımlaşma ibadeti olarak zekât ve sadakanın kimler
tarafından, kimlere, nelerden, nasıl verileceğini açıklar” kazanımı çer-
çevesinde sorulduğu, sorunun bu kazanımın zekâtın nasıl verileceği”
kısmı ile ilgili olduğu, dolayısıyla bir yöntem sorusu olduğu; bu çerçe-
vede düşünüldüğünde (B),(C),ve (D) seçeneklerinde bir yöntem bilgisi,
bir başka ifade ile “nasıl” sorusunun cevabının yer almadığı” belirtil-
miş ve “öğrenme alanı ve kazanımlar çerçevesinde ele alındığında (A)
seçeneğinin doğru cevap olduğu” ifade edilmiştir.
Anılan raporun sonuç bölümünde; “İlköğretim müfredatının ana
çerçevesini oluşturan öğrenme alanı ve müfredatın üzerine bina edil-
diği kavramlar ve değerler bağlamında ele alındığında, verilmek iste-
nen mesaj, Kur’an’ın veya ayetlerin nüzul (inme) sebepleri değil, güne
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 551