Page 556 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 556

25) Şikayetçinin MEB’e ilettiği dilekçesi üzerine anılan Bakanlık
            tarafından hazırlanan Bilimsel Doğruluk Raporunun Din Kültürü ve
            Ahlak Bilgisi Akademik İnceleme Komisyonu ile Din Kültürü ve Ahlak
            Bilgisi Çalışma Grubu tarafından incelendiği tespit edilmiştir. Millî
            Eğitim Bakanlığı Merkezi Sistem Sınav Yönergesi’nin 6 ncı mad-
            desinin (a) bendinin 2 nci fıkrasında “Genel Müdürlük gerekli hallerde
            akademik komisyonlar oluşturmak suretiyle soruların bilimsellik, dil,
            anlatım, seviyeye ve ölçme tekniğine uygunluğu bakımından incele-
            mesini yaptırır” hükmü uyarınca, yapılan itiraz sonucunda ilgili idare
            tarafından incelemenin mevzuata uygun olarak gerçekleştirildiği tes-
            pit edilmiştir.

                 26)  Öte yandan, sorunun dini esaslar çerçevesinde incelenmesi
            amacıyla yapılan araştırmada “sorudaki doğru seçeneğin “A” seçeneği
            olduğu, çünkü bu seçenekte zekat verenin nasıl davranması gerekti-
            ğiyle ilgili yönlendirmenin yer aldığı, ancak söz konusu ayetin zekatın
            farz kılınmasından önce (Mekke döneminde) inmiş olması nedeniyle
            doğrudan zekatla değil, genel sadaka ilkesiyle ilgili olduğu” belirtilmiş-
            tir.
               27) Sorunun 8 inci sınıf öğrencilerinin yaşı göz önünde bulundu-
            rularak dini esaslar ve ölçme  değerlendirme teknikleri bakımından de-
            ğerlendirilmesi amacıyla görüşü talep edilen Ankara Üniversitesi’nden
            alınan raporda ise “öğrenme alanı ve ünite kazanımları bakımından
            incelendiğinde söz konusu sorunun 8. Sınıf ibadet öğrenme alanın-
            da yer alan “Zekât, Hac ve Kurban ibadeti” ünitesi içerisinde yer alan
            “Paylaşma ve yardımlaşma ibadeti olarak zekât ve sadakanın kimler
            tarafından, kimlere, nelerden, nasıl verileceğini açıklar” kazanımı çer-
            çevesinde sorulduğu, sorunun bu kazanımın zekâtın nasıl verileceği”
            kısmı ile ilgili olduğu, dolayısıyla bir yöntem sorusu olduğu;  bu çerçe-
            vede düşünüldüğünde (B),(C),ve (D) seçeneklerinde bir yöntem bilgisi,
            bir başka ifade ile “nasıl” sorusunun cevabının yer almadığı” belirtil-
            miş ve “öğrenme alanı ve kazanımlar çerçevesinde ele alındığında (A)
            seçeneğinin doğru cevap olduğu” ifade edilmiştir.
               Anılan raporun sonuç bölümünde;  “İlköğretim müfredatının ana
            çerçevesini oluşturan öğrenme alanı ve müfredatın üzerine bina edil-
            diği kavramlar ve değerler bağlamında ele alındığında, verilmek iste-
            nen mesaj, Kur’an’ın veya ayetlerin nüzul (inme) sebepleri değil, güne





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  551
   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561