Page 162 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 162

öğrencinin bilgi ve mühendislik kavramları seviyesini tespit etmek
            bağlamında sorunun yanıtı içinde değerlendirilmesi gerektiği, sınav
            sorularında herhangi bir maddi hata tespit edilemediği belirtilmekte-
            dir.

               9.3. Kocaeli Üniversitesi Rektörlüğünün 11/03/2015 tarihli ve
            3059 sayılı görüş yazısında;  Şikayet konusu olan sınav soruları tek tek
            ele alındığı ve değerlendirme yapıldığı, sadece 40 ıncı soruda sorunun
            açık olmadığı ve soruda istenilen daha basit ve anlaşılır şekilde belir-
            tilmesi gerektiği değerlendirilmekte olup, genel olarak sınav soruları
            hakkında görüş kısmında ise;  matematik sorularının mühendislik için
            temel matematik seviyesinde olduğu, soruların her bir ders için en te-
            mel seviye bilgisini kontrol ettiğini, test tekniğine aykırı olmadığı, sı-
            navın Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Denklik Yönetmeliğinin 9
            uncu maddesinde belirtilen   “öğrenim süresince kazanılması gereken
            en az bilgi düzeyinin tespitine yönelik  “ olarak uygun hazırlandığı,
            2014 STS Kılavuzunda Tablo 2 de Elektronik ve Haberleşme Mühen-
            disliği alanında sınava girecekler için konu başlıkları net bir şekilde
            belirtildiği, sınavda çıkan soruların kılavuzda belirtilen konulardan ve
            temel seviye bilgi içerecek şekilde hazırlandığının değerlendirildiği be-
            lirtilmektedir.

               III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE

               A. İlgili Mevzuat
               10)BM İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi 21 inci maddesinde
            herkesin, ülkesinde kamu hizmetlerinden eşit yararlanma hakkı ol-
            duğu, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Ek Protokolün 2 nci maddesi-
            ne göre hiç kimse eğitim hakkından yoksun bırakılamayacağı ve T.C.
            Anayasasının 42 nci maddesi;  eğitim ve öğrenim hakkı ve ödevi ile
            ilgili olarak, kimsenin eğitim ve öğretim haklarından yoksun bırakıla-
            mayacağı ve öğrenim hakkının kapsamının kanunla tespit edileceği ve
            düzenleneceği hükmündedir.
               11) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birin-
            ci fıkrasının (p) bendine göre yurt dışındaki yükseköğretim kurumla-
            rından alınmış ön lisans, lisans ve lisansüstü diplomaların denkliğini
            tespit etmek Yükseköğretim Kurulunun görevleri arasında sayılmak-
            tadır. Aynı kanunun Geçici 50 nci maddesinde Yükseköğretim Kurulu




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  157
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167