Page 162 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 162
öğrencinin bilgi ve mühendislik kavramları seviyesini tespit etmek
bağlamında sorunun yanıtı içinde değerlendirilmesi gerektiği, sınav
sorularında herhangi bir maddi hata tespit edilemediği belirtilmekte-
dir.
9.3. Kocaeli Üniversitesi Rektörlüğünün 11/03/2015 tarihli ve
3059 sayılı görüş yazısında; Şikayet konusu olan sınav soruları tek tek
ele alındığı ve değerlendirme yapıldığı, sadece 40 ıncı soruda sorunun
açık olmadığı ve soruda istenilen daha basit ve anlaşılır şekilde belir-
tilmesi gerektiği değerlendirilmekte olup, genel olarak sınav soruları
hakkında görüş kısmında ise; matematik sorularının mühendislik için
temel matematik seviyesinde olduğu, soruların her bir ders için en te-
mel seviye bilgisini kontrol ettiğini, test tekniğine aykırı olmadığı, sı-
navın Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Denklik Yönetmeliğinin 9
uncu maddesinde belirtilen “öğrenim süresince kazanılması gereken
en az bilgi düzeyinin tespitine yönelik “ olarak uygun hazırlandığı,
2014 STS Kılavuzunda Tablo 2 de Elektronik ve Haberleşme Mühen-
disliği alanında sınava girecekler için konu başlıkları net bir şekilde
belirtildiği, sınavda çıkan soruların kılavuzda belirtilen konulardan ve
temel seviye bilgi içerecek şekilde hazırlandığının değerlendirildiği be-
lirtilmektedir.
III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. İlgili Mevzuat
10)BM İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi 21 inci maddesinde
herkesin, ülkesinde kamu hizmetlerinden eşit yararlanma hakkı ol-
duğu, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Ek Protokolün 2 nci maddesi-
ne göre hiç kimse eğitim hakkından yoksun bırakılamayacağı ve T.C.
Anayasasının 42 nci maddesi; eğitim ve öğrenim hakkı ve ödevi ile
ilgili olarak, kimsenin eğitim ve öğretim haklarından yoksun bırakıla-
mayacağı ve öğrenim hakkının kapsamının kanunla tespit edileceği ve
düzenleneceği hükmündedir.
11) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birin-
ci fıkrasının (p) bendine göre yurt dışındaki yükseköğretim kurumla-
rından alınmış ön lisans, lisans ve lisansüstü diplomaların denkliğini
tespit etmek Yükseköğretim Kurulunun görevleri arasında sayılmak-
tadır. Aynı kanunun Geçici 50 nci maddesinde Yükseköğretim Kurulu
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 157