Page 164 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 164

üniversitelerden mezun olanlar düzeyinde bir formasyon ve birikim
            kazanıp kazanmadığının tespitidir. Sınav sorularının ise Öğrenci Seç-
            me ve Yerleştirme Merkezince, konularında uzman, konulara göre ayrı
            ayrı belirlenen komisyonlara hazırlatıldığı göz önüne alındığında bu
            iddia yerinde görülmemiştir. Bu durumda davacının denklik başvuru-
            sunun Yurtdışı Yükseköğretim Denklik Yönetmeliğinin 6. maddesinin
            ( b ) bendinin

               3. alt bendi uyarınca reddedilmesinde ve diploma denklik belgesi
            verilmemesinde, mevzuata ve hukuka aykırılık görülmemiş olup, açık-
            lanan nedenlerle, davanın reddine, oybirliği ile karar verilmiştir.
               Yine T.C. Danıştay 5. Dairesinin E. 2008/5216, K. 2009/2931 ve
            25.5.2009 Görevde Yükselme Sınavına ilişkin Şeflik Sınavı konusun-
            da da sınav sorularının iptalinin mümkün olduğu, ancak bunun iptali
            “kesin ve yürütmesi gereken  “ bir işlemle yani soru iptaliyle birlikte
            sınavın da iptali talebi sonucu incelenebileceğini benimsemiştir.

               C. Kamu Denetçisi Serpil ÇAKIN’ın Kamu Başdenetçisine
            Önerisi

               14) Şikayetçinin sınav sorularının erişime açılması talebi idarece
            karşılandığı dolayısıyla KARAR VERİLMESİNE YER OLMADIĞINA ve
            sınav sorularının iptal edilmesi talebi hakkında ise şikayetin yerinde
            olmadığı ve reddi gerektiği yönünde öneride bulunulmuştur.
               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme ve Gerekçe
               15) Şikayet başvurusu yukarıda 3 no’lu paragrafta açıklandığı üze-
            re şikayetçi girdiği denklik sınavının  «en az bilgi düzeyinde  “ olma-
            dığını ve benzeri iddialarda bulunmuşsa da yukarıdan beri anlatılan
            hususlar, gelen yazı cevapları, bilgi ve belge ile mevzuat birlikte değer-
            lendirildiğinde;  bu iddia ile ilgili olarak Yıldız Teknik, Süleyman De-
            mirel ve Kocaeli üniversiteleri Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği
            bölümlerinden alınan bilimsel görüşte en az bilgi düzeyi vurgusuna
            ilişkin olarak soruların kapsamının lisans seviyesinin üzerinde olma-
            dığı, temel matematik sorularına ilişkin olarak kapsam dışı olduğu
            iddiası  konusunda  Elektronik  ve  Haberleşme  Mühendisliği  mezunu
            için temel matematiğin integral, türev gibi lise matematiğinin öte-
            sinde konuları içerdiği, bazı ifadelerin soru metni içinde geçmemesi




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  159
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169