Page 164 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 164
üniversitelerden mezun olanlar düzeyinde bir formasyon ve birikim
kazanıp kazanmadığının tespitidir. Sınav sorularının ise Öğrenci Seç-
me ve Yerleştirme Merkezince, konularında uzman, konulara göre ayrı
ayrı belirlenen komisyonlara hazırlatıldığı göz önüne alındığında bu
iddia yerinde görülmemiştir. Bu durumda davacının denklik başvuru-
sunun Yurtdışı Yükseköğretim Denklik Yönetmeliğinin 6. maddesinin
( b ) bendinin
3. alt bendi uyarınca reddedilmesinde ve diploma denklik belgesi
verilmemesinde, mevzuata ve hukuka aykırılık görülmemiş olup, açık-
lanan nedenlerle, davanın reddine, oybirliği ile karar verilmiştir.
Yine T.C. Danıştay 5. Dairesinin E. 2008/5216, K. 2009/2931 ve
25.5.2009 Görevde Yükselme Sınavına ilişkin Şeflik Sınavı konusun-
da da sınav sorularının iptalinin mümkün olduğu, ancak bunun iptali
“kesin ve yürütmesi gereken “ bir işlemle yani soru iptaliyle birlikte
sınavın da iptali talebi sonucu incelenebileceğini benimsemiştir.
C. Kamu Denetçisi Serpil ÇAKIN’ın Kamu Başdenetçisine
Önerisi
14) Şikayetçinin sınav sorularının erişime açılması talebi idarece
karşılandığı dolayısıyla KARAR VERİLMESİNE YER OLMADIĞINA ve
sınav sorularının iptal edilmesi talebi hakkında ise şikayetin yerinde
olmadığı ve reddi gerektiği yönünde öneride bulunulmuştur.
D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
dirme ve Gerekçe
15) Şikayet başvurusu yukarıda 3 no’lu paragrafta açıklandığı üze-
re şikayetçi girdiği denklik sınavının «en az bilgi düzeyinde “ olma-
dığını ve benzeri iddialarda bulunmuşsa da yukarıdan beri anlatılan
hususlar, gelen yazı cevapları, bilgi ve belge ile mevzuat birlikte değer-
lendirildiğinde; bu iddia ile ilgili olarak Yıldız Teknik, Süleyman De-
mirel ve Kocaeli üniversiteleri Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği
bölümlerinden alınan bilimsel görüşte en az bilgi düzeyi vurgusuna
ilişkin olarak soruların kapsamının lisans seviyesinin üzerinde olma-
dığı, temel matematik sorularına ilişkin olarak kapsam dışı olduğu
iddiası konusunda Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği mezunu
için temel matematiğin integral, türev gibi lise matematiğinin öte-
sinde konuları içerdiği, bazı ifadelerin soru metni içinde geçmemesi
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 159