Page 201 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 201
kurallar ve değişik uygulamaları mümkün kıldığını belirterek; Silahlı
Kuvvetler mensuplarının özlük haklarının ve yükümlülüklerinin be-
lirlenmesinde, ifa ettikleri görevin önemi ve özelliği dikkate alınarak
diğer kamu görevlilerinden farklı şekilde düzenlemeler yapılması,
bu bağlamda birtakım kayıtlamalara ve kısıtlamalara tabi tutulması,
Anayasanın eşitlik ilkesini ihlal etmediğini, diğer bir anlatım ile temel
vazifesi yurt savunmasına katılmak olan asker kişilerin, ücretsiz izin
almak suretiyle uzunca süre görevlerinden ayrı kalmalarının, yasa ko-
yucu tarafından diğer kamu görevlilerinin aynı şekilde görevlerinden
uzaklaşmaları haline göre daha az tercih edilen bir durum olarak kabul
edilmesi ve bu suretle ücretsiz izin almanın daha sıkı şartlara bağlan-
masının, Anayasanın eşitlik ilkesi ile çelişen bir yönü bulunmadığını
belirterek, yasal dayanaktan yoksun davanın reddine karar vermiştir.
C. Kamu Denetçisi Mehmet Elkatmış’ın Kamu Başdenetçi-
si’ne Önerisi
30) Kamu Denetçisi inceleme ve araştırması sonucunda hukuka ve
hakkaniyete aykırılık tespit etmeyerek, şikayetin reddini önermiştir.
D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
dirme
31) Şikayetçi, öğrencisi olduğu AÖF Konaklama İşletmeciliği Bö-
lümünün 14 -15 Aralık 2013 tarihlerinde yapılan ara sınavlarına ka-
tılımına ilişkin izin talebinin, yoğun kar yağışı gerekçesiyle ve üst ko-
mutanlık emirleri doğrultusunda ilgili idarece uygun görülmemesine
ilişkin işlemin, eğitim hakkıyla ihlali olarak değerlendirmekteyse de,
şikayet edilen idarenin, şikayet konusu olaya ilişkin işlemi doğrudan
eğitim hakkıyla ilgili olmayıp, şikayetçinin öğrencisi olduğu açık öğre-
tim fakültesi ara sınavına girmek için izin verilmesi talebinin reddedil-
mesi hakkında olduğundan, bu bağlamda idare ile şikayetçi arasındaki
uyuşmazlık asıl olarak AÖF ara sınavına katılma izninin verilmemesi
işleminin hukuka uygunluğuna ilişkindir.
32) Anayasa’da yer alan eğitim ve öğrenim hakkı, kamu oto-
ritelerine bireyin eğitim ve öğrenim almasını engellememe ne-
gatif ödevini yüklemekle birlikte, bütün bireylere her alanda
eğitim ve öğrenim sağlaması şeklinde pozitif bir ödev yükle-
memektedir. Bu doğrultuda devletin, yükseköğrenim görmek
196 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU