Page 270 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 270

göreve yeni başlayan öğretmenlerin maaşlarının dahi bu tutarın üs-
            tünde olduğunu;  dolayısıyla mer’i mevzuatta bir çelişki bulunduğunu;
               5) İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında Parasız Yatılılık, Burs
            ve Sosyal Yardımlar Yönetmeliğinin 10 uncu maddesine göre her yıl
            tespit edilen parasız yatılılık ve bursluluk kontenjanlarının %
            15’i öğretmen çocuklarına ayrılmışken, yukarıda yapmış olduğu
            değerlendirme sonucu belirlenen kontenjanın dahi dolamayacağı-
            nı;  bunun da fiili imkansızlığa sebebiyet verdiğini ve mevzuatın
            bu halinin kanun koyucunun iradesi ile örtüşmediğini;  zira 2684
            sayılı İlköğretim ve Ortaöğretimde Parasız Yatılı veya Burslu Öğren-
            ci Okutma ve Bunlara Yapılacak Sosyal Yardımlara İlişkin Kanun’un 4
            üncü maddesinde, “Milli Eğitim Bakanlığı, ilköğretim ve orta öğretim
            kurumlarında, kalkınma planlarında öngörülen hedefler doğrultusun-
            da parasız yatılı ve burslu öğrenci okutur. Parasız yatılı ve burslu oku-
            mak için maddi imkanlardan yoksun ve başarılı olmak esastır.” hük-
            müne yer verildiğini;  ancak anılan Yönetmelikteki düzenlemenin günün
            geçim  koşullarına,  öğretmenlerin  yaşam  standardına  uygun  olmadığını;
            ülkemizin ekonomik alanda sağladığı ilerlemelerin öğretmen çocuklarının
            öğrenim hayatına yansımadığını ve hayatın güncel gerçekleriyle örtüşme-
            diğini değerlendirdiğini;
               6) Aynı zamanda, anılan Yönetmelik ile küçük kasaba ve şehirlerde-
            ki hayat pahalılığı ile büyük şehirlerdeki hayat pahalılığının aynı kefe-
            ye koyulup değerlendirme yapıldığını ancak geçim şartları arasındaki
            farklılıklar açısından değerlendirme yapma gereği ve zorunluluğunun
            da ortada olduğunu iddia ve ifade ederek;
               7) İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında Parasız Yatılılık, Burs
            ve Sosyal Yardımlar Yönetmeliği’nin “Başvuru Yeri ve Şartları” başlıklı
            5 inci maddesinde, “ Ailenin bir önceki mali yıla ait yıllık gelir toplamın-
            dan fert başına düşen net miktarın, içinde bulunulan mali yılın Merkezi
            Yönetim Bütçe Kanunu M cetvelinde belirtilen Milli Eğitim Bakanlığı okul
            pansiyon ücretinin en azının üç katını geçmemek kaydıyla maddi imkan-
            lardan yoksun bulunmak” hükmünde yer alan üç katı ibaresinin beş katı
            şeklinde değiştirilerek çocuklarının ve başarılı olan öğretmen çocuklarının
            parasız yatılılık ve bursluluk hakkından yararlandırılması talebiyle Kuru-
            mumuza başvuruda bulunmuştur.






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  265
   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275