Page 378 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 378

amacın yeni lisans yahut uzmanlık alanları yaratmak olmadığı,
            sadece bahse konu belgelerin adını dönüştürmek olduğu tespit
            edilmiştir.
               17.  Şikayetçinin yürürlükte bulunan Tebliğ ile tecrübe şartının
            kaldırılarak, derslerden geçme notlarının düşürüldüğü ve anılan bel-
            genin alınmasının kolaylaştırıldığı yönündeki iddiasına ilişkin olarak
            ise; ilgili idarenin Kanunla verilen bir yetkiye dayanarak piya-
            sayı düzenleyici işlemler yapabilme imkanına sahip olduğu, bu
            yetkiyle sektördeki hizmet kalitesini ve rekabeti arttırmayı
            amaçladığı, tecrübe şartını lisans verilmesi aşamasından fiilen
            çalışma aşamasına kaydırarak kişiler açısından gereksiz bir
            külfet yaratılmasının önüne geçmeyi amaçladığı görülmekte-
            dir. Ayrıca 10.3. numaralı paragrafta bahsedilen hüküm gereği Teb-
            liğin yürürlük tarihinden önce lisans almış kişilerin lisans belgeleri
            ile birlikte SPL’ye başvurmaları halinde, lisans belgelerine denk gelen
            yeni lisans belgelerini alabilecekleri böylelikle piyasada tek tip lisansın
            olacağı hususu da tespit edilmiştir.
               18. Yukarıdan beri anlatılan hususlar, bilgi, belge, idarenin cevap-
            ları, yasal mevzuat ve Anayasa Mahkemesi içtihadı hep birlikte değer-
            lendirildiğinde; şikayet başvurucusunun, Tebliğin değişmeden önceki
            halinin yürürlükte bulunduğu süre zarfında lisans alma koşullarını
            taşımadığı bu yönüyle kazanılmış bir haktan söz edilemeyeceği,
            lisansı almaya hak kazandığı tarihte ise “Gayrimenkul Değerleme Uz-
            manlığı Lisansı” adı altında bir belgenin bulunmadığı anlaşıldığından
            şikayetçinin talebinin idarece reddedilmesinde herhangi bir hukuka
            aykırılık tespit edilemediğinden şikayetin reddine karar vermek ge-
            rekmiştir.
               E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
               19. 2709 sayılı T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik” başlık-
            lı 10’uncu maddesinde ifadesini bulan eşitlik ilkesinin, Avrupa İnsan
            Hakları Sözleşmesi’nin 13’üncü maddesindeki etkili başvuru hakkının
            ve 17’inci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasağının ihlal edil-
            diğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı gibi şikâyete
            konu olayda, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyanname-
            si ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güvence altına






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  373
   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383