Page 14 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 14
tarafından satın alındığını, o tarihten sonra da mevcut okulların işle-
tilmesi yanında çok sayıda yeni okul açıldığını ve işletildiğini,
6) Müvekkil şirket tarafından 2014- 2015 öğretim yılında eğitim
hayatına başlamak üzere yeni okul açılışı için yapılan başvurulara ve-
rilen cevapta daha önce hiç dile getirilmeyen bir hususun sorun olarak
gündeme getirildiğini ve müvekkil şirketin hissedarları arasında yer
alan ... A.Ş. nin kendi hissedarları arasında Hollanda’da mukim yaban-
cı tüzel kişi hissedar bulunmasının mevzuata aykırı olduğu, 5580 sayı-
lı Kanun kapsamında kurucu tüzel kişi olan müvekkil şirketin mevzu-
atın gerektirdiği niteliği haiz olmadığı ifade edilerek söz konusu okul
açılış izinlerinin ortaklık yapısının düzeltilmesi taahhüdü ile verildiği-
ni, açılışı geciktirmemek adına istenilen taahhüdün verilmek zorunda
kalındığını,
7) Daha sonra şikayet edilen idare tarafından, bir kısım valiliklere
gönderilen 29/09/2014 tarihli yazıyla, yazı eki listede isimleri belir-
tilen okulların kurucu tüzel kişiliklerinin 24/10/2014 tarihine kadar
uygun hale getirilmesi aksi takdirde okullar hakkında yasal işlem ya-
pılacağının bildirildiğini, idareye sunulan 30/09/2014 ve 24/10/2014
tarihli dilekçelerle fiili ve hukuki durumun izah edildiğini, talep edi-
len değişikliğe ilişkin süre verilmesi ve şirketin hissedarlık yapısının
mevzuata uygun olduğu sonucuna varılırsa geçici izin belgelerine not
düşülen şerhin kaldırılarak izin belgelerinin atıf olmaksızın düzenlen-
mesinin talep edildiğini, bu taleplerin idare tarafından kabul edilme-
diğini ve 24/10/2014 tarihli yazılarla söz konusu sürenin 24/12/2014
tarihine kadar uzatıldığını,
8) 28/11/2014 tarihli dilekçe ile İdari Yargılama Usulü Kanununun
11 inci maddesi gereğince işlemin geri alınması için idareye itirazda
bulunduklarını, idare tarafından 25/12/2014 tarihli yazıyla söz konu-
su talebin reddedildiğinin bildirildiğini,
9) Müvekkil şirketin yabancı bir şirket olmadığını, idare merkezi-
nin Türkiye olduğunu, Türk hukukuna göre kurulmuş ve Türk huku-
kuna göre faaliyette bulunan bir şirket olduğunu, ortaklarından olan
yine bir Türk tüzel kişisinin kendi ortakları arasında yabancı şirket
bulunmasının müvekkili yabancı şirket statüsüne sokmayacağını, bu
nedenle idare tarafından yabancı olarak değerlendirilmesinin ve yal-
nız milletlerarası okul açabileceğinin bildirilmesinin hukuka aykırı
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 7