Page 16 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 16
bulunmadığı” hususunda görüş sorulduğu, Özel Öğretim Kurumları
Genel Müdürlüğü tarafından da konu hakkında öncelikle Milli Eğitim
Bakanlığı Hukuk Müşavirliğine görüş sorulduğu, Hukuk Müşavirliği-
nin cevabi görüş yazısında konu hakkında Sanayi ve Ticaret Bakanlığı-
nın da görüşünün alınmasının uygun olacağının ifade edildiği,
15) Bunun üzerine Sanayi ve Ticaret Bakanlığının 04/12/2009
tarihli cevabi yazısında; “yabancı uyruklu gerçek ve tüzel kişilerin
4875 sayılı Doğrudan Yabancı Yatırımlar Kanunu ile 6762 sayılı Türk Ti-
caret Kanunu hükümleri gereğince kurulmuş ve kurulacak olan anonim ve
limited şirketlere ortak olabildiği, söz konusu kanunlar gereğince kurulan
bu tür ortaklıkların Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre Türkiye’de ku-
rulmuş ve kurulacak şirketlerle ortaklıklar kurabilmekte olup Türk Ticaret
Kanununda kısıtlayıcı bir hükmün yer almadığı” nın belirtildiği, Genel
Müdürlüğün 08/12/2009 tarihli yazısı ile de; “dilekçede bahsedilen
konumdaki bir şirketin 5580 sayılı Kanun kapsamında özel öğretim kuru-
mu işletmeciliği yapan anonim şirkete ortak olmasında sakınca bulunma-
dığı”nın belirtildiği, Ancak Genel Müdürlüğün bu yazısında belir-
tilen bu ifadenin 5580 sayılı Kanun kapsamında milletlerarası
özel öğretim kurumu işletmeciliği yapan anonim şirkete ortak
olmasında sakınca bulunmadığı şeklinde anlaşılması gerektiği,
16) 5580 sayılı Kanunun 1 inci maddesinde Kanunun amacının,
Türkiye Cumhuriyeti uyruklu gerçek kişiler, özel hukuk tüzel kişileri
veya özel hukuk hükümlerine göre yönetilen tüzel kişiler tarafından
açılacak özel öğretim kurumlarına kurum açma izni verilmesi, kuru-
mun nakli, devri, personel çalıştırılması, kurumlara yapılacak malî
destek ve bu kurumların eğitim öğretim, yönetim, denetim ve gözeti-
mi ile yabancılar tarafından açılmış bulunan özel öğretim kurumları-
nın; eğitim öğretim, yönetim, denetim, gözetim ve personel çalıştırıl-
masına ilişkin usûl ve esasları düzenlemek olarak belirtildiği, maddede
yer alan “açılacak” ifadesinden anlaşılacağı üzere ülkemizde bir özel
öğretim kurumu açabilecek kişilerin, Türkiye Cumhuriyeti uyruklu
gerçek kişiler, özel hukuk tüzel kişileri veya özel hukuk hükümlerine
göre yönetilen tüzel kişiler olarak belirlendiği, aynı şekilde «yabancılar
tarafından açılmış bulunan” ibaresinin de bu sonucu doğrular nitelikte
olduğu,
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 9