Page 157 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 157

güvenliğinin olumsuz yönde etkilenmesinin muhtemel olduğu belirti-
            lerek, trafik güvenliğinin olumsuz yönde etkilenmemesi için; 110 km/
            saat proje hızı altında projelendirilmiş olan bölünmüş yol kesimlerin-
            de, mevcut duruma ve projesine göre; azami hız sınırı levhalarının
            kullanılabilmesinin temini amacıyla, Bölge Müdürlükleri bünyesinde;
            Trafik Güvenliği, Etüt, Proje ve Çevre, Yol Yapım ve Tesisler ve Bakım
            Başmühendisliklerinde çalışanlardan bir komisyon oluşturulması ve
            mevcut bölünmüş yollarda proje hızlarının tespiti çalışmalarının ive-
            dilikle yapılması ve gerekli azami hız sınırlaması işaret levhalarının yol
            güzergahlarında kullanılması hususlarının belirtildiği;

               9) T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları
            Genel Müdürlüğü, 2. Bölge Müdürlüğü’nün, Denizli Valiliğine gönder-
            diği 9/10/2012 tarihli yazısında; bölünmüş yollarda; 110 km/saat pro-
            je hızı altında projelendirilmiş olan yol kesimlerinde mevcut duruma
            ve projesine göre, 110 km/saat hızdan daha düşük olan yol kesimle-
            rinin tespit edilmesi için oluşturulan komisyonun yaptığı çalışmalar
            sonucunda; bölünmüş yollarda trafik güvenliği açısından hız limitinin
            110 km/saat’ten, 90 km/saat’e düşürülmesi gereken kesimlerin belir-
            lendiği ve azami hız sınırı 90 km/saat olması gereken yol kesimlerinin
            listesinin hazırlandığı ve listede belirtilen kesimlerde, azami hız sınır-
            laması (TT29) levhalarının montajının yapılmasının tamamlandığı;
               10) T.C. İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğünün Deniz-
            li İl Emniyet Müdürlüğü’ne gönderdiği 14.01.2013 tarihli yazısında;
            trafik güvenliği yönünden 110 km/saat azami hız sınırlarının uygu-
            lanamayacağı yerlerin bir komisyon oluşturularak belirlendiği ve işa-
            retlendiği, bu nedenle sürücülerin trafik işaret levhaları ile belirlenen
            hız sınırlarına uyması gerektiğinden yapılan radar uygulamalarında
            trafik işaret levhaları ile belirlenen hız sınırlarına uyulması gerektiği
            hususlarının bildirildiği;
               11) Denizli Valiliği Emniyet Müdürlüğü’nün şikayetçiye hitaben
            yazdığı 28/6/2013 tarihli yazısında; görevlilerin bir yanlışlık yapmış
            olabilecekleri ve radarın kalibrasyonunda ciddi bir hata olabileceği id-
            dialarıyla ilgili olarak; radar cihazı ve hız denetimlerinde görevlendiri-
            len personelin gerek pratik gerekse teorik hizmetiçi eğitim almış de-
            neyimli personelden oluştuğu, radar cihazlarının son sertifikalandırıl-
            ma tarihinden itibaren yılda bir kez Haberleşme Dairesi Başkanlığına





           150   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162