Page 157 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 157
güvenliğinin olumsuz yönde etkilenmesinin muhtemel olduğu belirti-
lerek, trafik güvenliğinin olumsuz yönde etkilenmemesi için; 110 km/
saat proje hızı altında projelendirilmiş olan bölünmüş yol kesimlerin-
de, mevcut duruma ve projesine göre; azami hız sınırı levhalarının
kullanılabilmesinin temini amacıyla, Bölge Müdürlükleri bünyesinde;
Trafik Güvenliği, Etüt, Proje ve Çevre, Yol Yapım ve Tesisler ve Bakım
Başmühendisliklerinde çalışanlardan bir komisyon oluşturulması ve
mevcut bölünmüş yollarda proje hızlarının tespiti çalışmalarının ive-
dilikle yapılması ve gerekli azami hız sınırlaması işaret levhalarının yol
güzergahlarında kullanılması hususlarının belirtildiği;
9) T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları
Genel Müdürlüğü, 2. Bölge Müdürlüğü’nün, Denizli Valiliğine gönder-
diği 9/10/2012 tarihli yazısında; bölünmüş yollarda; 110 km/saat pro-
je hızı altında projelendirilmiş olan yol kesimlerinde mevcut duruma
ve projesine göre, 110 km/saat hızdan daha düşük olan yol kesimle-
rinin tespit edilmesi için oluşturulan komisyonun yaptığı çalışmalar
sonucunda; bölünmüş yollarda trafik güvenliği açısından hız limitinin
110 km/saat’ten, 90 km/saat’e düşürülmesi gereken kesimlerin belir-
lendiği ve azami hız sınırı 90 km/saat olması gereken yol kesimlerinin
listesinin hazırlandığı ve listede belirtilen kesimlerde, azami hız sınır-
laması (TT29) levhalarının montajının yapılmasının tamamlandığı;
10) T.C. İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğünün Deniz-
li İl Emniyet Müdürlüğü’ne gönderdiği 14.01.2013 tarihli yazısında;
trafik güvenliği yönünden 110 km/saat azami hız sınırlarının uygu-
lanamayacağı yerlerin bir komisyon oluşturularak belirlendiği ve işa-
retlendiği, bu nedenle sürücülerin trafik işaret levhaları ile belirlenen
hız sınırlarına uyması gerektiğinden yapılan radar uygulamalarında
trafik işaret levhaları ile belirlenen hız sınırlarına uyulması gerektiği
hususlarının bildirildiği;
11) Denizli Valiliği Emniyet Müdürlüğü’nün şikayetçiye hitaben
yazdığı 28/6/2013 tarihli yazısında; görevlilerin bir yanlışlık yapmış
olabilecekleri ve radarın kalibrasyonunda ciddi bir hata olabileceği id-
dialarıyla ilgili olarak; radar cihazı ve hız denetimlerinde görevlendiri-
len personelin gerek pratik gerekse teorik hizmetiçi eğitim almış de-
neyimli personelden oluştuğu, radar cihazlarının son sertifikalandırıl-
ma tarihinden itibaren yılda bir kez Haberleşme Dairesi Başkanlığına
150 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU