Page 100 - ilitam-dergisi
P. 100
İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI
Bir diğer husus, zannedersem bir hocam ifade etti, tam emin değilim, kaçır-
mış olabilirim. 4-6 yaş çocuk grubuyla ilgili. Şunu söyleyeyim, başta eşim olmak
üzere şu an çoğunlukla kadrolu olmayan on binlerce, yüz binlerce görev ya-
pan kıymetli kardeşlerimiz var. Bunların büyük bir kısmı iş istihdamı anlamında
söylemiyorum ama işe gittiğiniz zaman çocuklarıma eğitim veriyor. Eğitiminde
özellikle değerler eğitimi açısından bu kardeşlerimizin görev yapabilmesi nok-
tasında geçmişte ellerinden alınan haklarından dolayı bu yollara ister istemez
mecbur ve mahkûm kalıyorlar. Yani biz İLİTAM’ı zenginleştirme ya da kalitesini
artırma noktasında çalışmalar yapmalıyız. Bunu yapabilirsek o zaman bu çalış-
mamızın da hayırlı bir neticesi doğacağını düşünüyorum.
Son olarak Sayın Mehmet Görmez hocamıza, eski Diyanet İşleri Başkanımıza
geçtiğimiz günlerde yapmış olduğumuz bir ziyarette mekasıt kavramı üzerinde
önemle durduğuna şahit oldum. Usul ve esas açısından bizler, ilahiyat ve din
eğitimini İLİTAM başta olmak üzere kendi çizgisi içerisinde tutamadığımız sü-
rece bugün sendika başkanlarımız bir hak mücadelesi veriyor konumunda ol-
maya devam edecekler. Hani mücadele zayi olan hakkın geri alınmasıyla alakalı
bir çalışmadır. O nedenle takdire şayandır. Buna benzer çalışmaların mutlaka
yapılması lazım. Referans uygulaması şart. Kaynak zenginleştirilmesi şart ve son
olarak dijital dünyayı yok farz edersek yarın kendi dar çerçevemizde, kendi kale
surlarımız içerisinde hapsolur kalırız. Sonraki eğitim çalışmamızın ya da benzer
çalışmamızın teması çok daha olumsuz, umutsuz konu başlıkları üzerine olur.
Ezcümle şunu ifade etmek istiyorum. Eğitim alanında, bir uygulamayı kaldır-
mak, yok etmek doğru bir yaklaşım olmaz kanaatindeyim. İLİTAM sisteminden
çok farklı amaçlarla çok sayıda insan yararlanmaktadır. Bu defa da hak mahrumi-
yetleri doğacaktır. Bu itibarla İLİTAM uygulamasını kaldırmak yerine, teknolojik
yöntemlerle din eğitimini buluşturmayı denemeliyiz. Uzaktan eğitim demek din
eğitimini teorik ve masa başından vermek demek değildir. Çok farklı interaktif
eğitim usulleri geliştirilerek belirtilen kaygılar giderilebilir. Bu nedenle sistemin
devam etmesinin ancak din eğitimine uygun olacak şekilde gözden geçirilmesi-
nin, usul geliştirmelerinin daha doğru olacağını düşünüyorum.
Sabrınız için teşekkür ediyorum.
100 OCAK 2020